• aleahcim

Hur berättar vi?

Hej alla! 

Jag har precis fått reda på min första graviditet, vecka fem (4+6) 

Nästa helg har jag bjudit hem 30 personer hem till mig för fest, min födelsedagsfest.
    Jag har bjudit min sambos familj och min familj. Detta är planerat sedan maj. 
    Min familj kommer flyg, de bor 100 mil ifrån och jag är superglad att de kommer ner och hälsar på. 

Jag vill ju såklart berätta detta nu när alla är samlade och jag tror även att det är svårt att hymla med detta, smyga med alkoholfritt osv. 

Jag vet att det är tidigt, men jag vill verkligen berätta för alla i familjen. 

Hur berättar jag denna nyhet?? 

Tycker ni att det är för tidigt?

Har ni några fina och bra tips på hur jag och min sambo kan berätta för våra familjer att om allt går som det ska så blir vi en till i Maj, 2019. 

Tack!

• Svar på tråden Hur berättar vi?
  • Minis4567

Känns det bra så ska ni självklart berätta. Det kan bara ni själva avgöra. Lite tips på hur; vid välkomstdrinken - utbringa en skål för er nya familjemedlem som kommer i maj nästa år:)

eller om ni ska servera tårta så dekorera tårtan med text, med bf datumet till exempel, eller "vi ser fram emot att träffa dig, ses i maj 2019"

Eller så tar ni det som det kommer och nämner bara kort om någon frågar.

Vi har alltid berättat tidigt. Dels för att jag mådde så illa från start så det var svårt att dölja. Dels för att om något går fel kan man söka stöd hos nära och kära.

• v i r r a

Så pass tidigt i graviditeten hade jag valt att inte basunera ut nyheten med tjo och tjim. Jag hade nog valt att ligga lite lågt och ev meddela att jag kommer ta det lugnt med festandet för att det troligtvis är bebis på gång men att det är tidigt än. De allra närmaste hade jag berättat läget för personligen innan kalaset.

• Daniellac

Hej!

Jag är också i vecka fem och tycker det känns väldigt obekvämt att gå runt med en sån stor "hemlighet". Förstår såklart att alla kanske inte vill berätta men man får ju göra som man vill :) 

Svar på tråden Hur berättar vi?