BragoP skrev 2018-09-08 09:52:05 följande:
Måste vara olika för olika varuhus. Jag bor i Stockholm och har beställt hemleverans minst 20 ggr genom åren och de har alltid kommit inom utsatt tidsram.
Till TS, vad säger IKEA då? Och vad säger avtalet? De borde ha behandlat eventuell kompensation i avtalet för hemleverans.
Anonym (Arg och utan möbler) skrev 2018-09-07 22:29:57 följande:
Finns det flera här inne som varit med om att IKEA skulle leverera varor men helt enkelt inte dykt upp - utan att ens höra av sig? Vad håller de på med?!
Ni som varit med om samma sak, vad blir uppföljningen? Erbjuder de någon kompensation alls eller skiter det i det eftersom det är IKEA?
Jag bor också i Stockholm. Beställningen är gjort på nätet och leveransen skulle ske från IKEA Barkaby.
Problemet är inte eventuell kompensation, det finns ju ändå ett grundläggande skydd i konsumentlagarna, utan att de struntar i att leverera en betald beställning utan att ens höra av sig om eventuell försening. Det är ju helt sjukt!
IKEAs kundtjänst struntade dessutom fullständigt i min reklamation eftersom de inte kunde se om leverans har skett eller inte i sina system.