• Smultrontjejen

Var är min ägglossning?

Har testat från cd 6 och är nu på cd11 med sonen hade jag Äl cd 10 och fick fin stegring dagarna innan.

Vi har nu försökt i 5månader.

Innan sonen hade jag 2ma och 1mf har blivit gravid på två försök alla gånger. Så mycket frustrerande nu när det inte tar sig och ännu värre nu när jag inte får något resultat på Äl test.

Vad tror ni? Utebliven Äl? Senare Äl?

• Svar på tråden Var är min ägglossning?
  • närkommertrean

Antagligen sen äl eller utebliven äl. En kvinna har ju vanligtvis äl 10 gånger per år så inget konstigt om du inte får äl en cykel. Men jag känner igen frustrationen! Blev gravid på första försöket med barn nr 1, tredje försöket vid nästa graviditet (mf) och barn nr 2 vid andra äl efter mf. Sen blev jag oplanerat gravid (inget försök alls alltså) men fick mf igen. Sedan dess försöker vi få till barn nr 3 och är nu på försök nr 7. Jävligt irriterande att bli gravid när man inte ens försöker och sedan när man verkligen vill bli gravid så går det inte!

• EpicNurse

Det vanligaste är ju att ha ägglossning runt dag 14. Så bara fortsätt testa. Låter inte som något konstigt alls!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Smultrontjejen

Jag har ju en cykel på 26 dagar så dag 10-13är vanligt att jag har Äl. Men nu ser det faktiskt ut som testet blivit starkare.

Svar på tråden Var är min ägglossning?