• Anonym (?)

Spärra journaler via 1177?

Går det att spärra sina journaler via 1177 e tjänsterna?

• Svar på tråden Spärra journaler via 1177?
  • Långbenopluto

Nu blir jag nyfiken, av vilken anledning vill man spärra dom? Det är ju bara vårdpersonal som ser dom och det behövs så man inte blir felbehandlad.

• Anonym (?)
    Salmiakk skrev 2018-09-09 10:56:20 följande:

Nu blir jag nyfiken, av vilken anledning vill man spärra dom? Det är ju bara vårdpersonal som ser dom och det behövs så man inte blir felbehandlad.

För att det kanske inte är så roligt att gå till vårdcentralen och dom ser ens gynjournaler och annat orelevant?
  • Anonym (Ssk)

Dom får inte automatiskt upp alla journaler utan måste själv bocka i en ruta för att dela få det och sen gå in och välja besök för att läsa vad som står. Och det är ju inte direkt så att de sätter sig och läser igenom exakt varenda anteckning av om dig när du söker vc.

• Anonym (A)
    Salmiakk skrev 2018-09-09 10:56:20 följande:
    Samma här
  • Anonym (?)
    Anonym (Ssk) skrev 2018-09-09 11:50:18 följande:

Dom får inte automatiskt upp alla journaler utan måste själv bocka i en ruta för att dela få det och sen gå in och välja besök för att läsa vad som står. Och det är ju inte direkt så att de sätter sig och läser igenom exakt varenda anteckning av om dig när du söker vc.

Hur förklarar du då att läkaren på vårdcentralen automatiskt såg i journalen provresultat på klamydiatest som jag beställt via 1177 när jag sökte vård på vc för ett infekterat sår?
Svar på tråden Spärra journaler via 1177?