• Ankissen

Vad ska vår kille önska sig i doppresent?

Elliot ska döpas om tre veckor och folk har börjat fråga vad han önskar sig i present. Jag har ingen aning! Tycker själv det är svårt med "finare" presenter till killar... Nån som kan hjälpa mig lite med idéer?

• Svar på tråden Vad ska vår kille önska sig i doppresent?
  • mammatilltindra

Det finns ett superfint tåg på inreda.com som man kan ha till födelsedagarna och sätta ljus och siffran som barnet fyller i vaganrna. DOm tycker jag verkligen är superfina. Sen finns dte ju alltid böcker. Min skattkammare och andra sagoböcker som kan vara ett fitn minne och till mycket nytta. Sycken; en ring eller halsband fungerar ju till killar också. Dte finns ju så fina i läder med samiska broderier på, mjuka och sköna även till små.

KOmmer inte på mer. Kanske några supersöta små joggingskor typ Adidas eller så.

• Jemmi

När Theo skulle döpas sa jag ifrån om traditionella presenter som bara blir stående. En av de bästa presenterna Theo fick var ett fondspar där mormor och morfar i och försig sätter in pengar men det var en bra ide tycker jag. Han fick också jättefina rim och rams och sång böcker som jag tyckte var en superbra present.

• UlrikaH

Jag fick en dagbok i skinn och en ålders äkta penna (arkivpenna typ) Den är den bästa presenten vår stora kille fick tycker jag. Jag skriver då och då i den och det har blivit en del genom åren. Han är nu 6 år och vi läser ofta ur den.

• waersta

Båda mina pojkar fick när de döptes en spargris från föreningssparbanken. JÄTTEFIN! Den handmålas efter att man beställt den och så skriver de barnets namn på. Finns i mitt bildgalleri. Den på bilden är ca 25cm hög, det finns både större och midre.
    Kul med en annorlunda gris.

• Wilma06

De dopgåvor min son fick som jag tyckte mycket om var:
    En guldtacka i guldkedja, ganska liten men jättefin, på baksidan står hans namn.
    Två vinglas i tenn, kan vara kul att ha ngt "manligt" med i boet kanske?
    Fondspar, alltid uppskattat.

Sen finns det ju alltid klassiska Brio järnväg, fin Labanfilt?

• Skrinda

Vi önskar oss:
    Brio-leksaker
    Böcker (både pekböcker, typ Max balja och finare som Skattkammaren)
    Kläder
    Registreringsskylt till vagnen

Men det är nästan ingen som frågat vad vi önskar oss så det blir nog en hel del tennmuggar och sparbössor i nysilver... (vad var det för idiot som uppfann de prylarna?)

• Fröken Stålhand

Hugo fick ett jättefint set med avtryckslera och ram. Man gör hand/fotavtryck och bränner i ugnen. När det är gjort så sätter man en bild bredvid! Jätte fint!

Kläder, fonder, doptavla i korsstygn, tittskåp med vers i, Elsa Beskow barnbestick med tallrik och mugg och en ram - Mitt första år är lite av vad Hugo fick.

• JoJo78

mammatilltindra: Har letat igenom hela Inreda.com och hittar inte tåget du skrev om ovan... vet du i vilken avdelning jag hittar det??

/ Josefina

• mammatilltindra

Du....det verkar ha försvunnit. Skumt för jag köpte det för kanske en månad sedan....synd

• JoJo78

Attans...det lät så fint....

Tack ändå!!

• alexandra 86

varför inte ett pressentkort på ikea det kan vara mkt andvändbart!!

Svar på tråden Vad ska vår kille önska sig i doppresent?