• Anonym (Håll snattran!)

Hur lyhört bor du?

Ja, som frågan lyder: hur lyhört bor du? Jag hör det mesta från mina grannar och jag undrar om detta eviga dunkande, slamrande, gapande kan vara skadligt. Jag hoppas inte det men helt tyst blir det aldrig här förutom på nätterna.

Frågan vänder sig enbart till er som bor i lägenheter/flerfamiljshus!

• Svar på tråden Hur lyhört bor du?
  • Lånehajen

Så pass att det hörs ganska väl om man har sex i lägenheten. Fick en del konstiga blickar av grannarna efter att vi låg i som värst i somras och även hört flera grannar vara igång om nätterna.

• Anonymous31

På tok för lyhört. Ibland när någon smäller i dörrar eller när barn gråter och skriker så låter det som att det skulle vara inne i min lägenhet. Så dåligt isolerat är det. Irriterande är bara förnamnet.

• Anonym (Klampgubben)

Klampgubben ovan går typ med träskor

Sjunger spelar piano skriker vid samtal

Står o gapar o skvallrar om grannarna på sin balkong

Kissar så det hörs

Dygnet runt

Innan bodde en tant man aldrig hörde

Jo. Ibland signaturen till hem till gården haha tv

• Anonym (Klampgubben)

Mår dåligt av alla hans ljud

Blir spänd o stressad

O han står o. Snackar skit om man typ köpt ny bil eller ej klippt gräset

• Aniiee

Inte särskilt. Någon gång lite slammer i köket bredvid om vi är i köket samtidigt, ungarna ovan kan höras också om de blir alltför sjövilda. Från trappen kan jag höra ljud om jag är i ytterhallen.

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Gizmo

Här är det mycket lyhört, tyvärr. 
    Jag hör precis allt som mina grannar gör.
    Tack och lov för hörlurar och öronproppar!

• sextiotalist

Inte mycket, inte ens mellan våningarna hos oss (bor i etagelägenhet). Stänger man dörrarna till sovrummen, så är det tyst där (som ligger ovanför den andra lägenheten).

• Anonym (Y)

Hör fötter som springer på golvet, skrammel från köket, sexskrik från sovrummet osv.

Svar på tråden Hur lyhört bor du?