• MalinEllinor

    Storlekar babykläder

    Hej, 

    Mitt namn är Malin, jag har flera års erfarenhet inom textil, och har ett stort intresse för hållbarhet. Just nu är jag i uppstarts-fasen av mitt företag inom babykläder. 

    För några veckor sedan publicerade jag en frågeenkät här med frågor kring användandet av baby- och barnkläder. Tusen tack till alla ni som tog er tid att svara!

    För att komma vidare med min idé behöver jag nu få en tydlig bild kring hur snabbt bebisar växer (då jag ännu inte har egna barn). 

    Har du 2 minuter över hade jag blivit jätteglad ifall du vill svara på nedan frågeenkät, med frågor kring hur länge du kan/kunnat använda olika storlekar till ditt barn. 

    sv.surveymonkey.com/r/TFXMN9B


    STORT TACK för din hjälp!

  • Svar på tråden Storlekar babykläder
  • Anonym (A)

    Jag har långa barn och när de föddes så hade de stl 44 i någon vecka, sedan gick det fort. Köpte nya storlekar på kläderna varje månad i början.

    När de var 1 år hade första vuxit 31.5 cm från födseln och var 81 cm, den andre hade vuxit 30 cm och var 78.5 cm.

    Vid två års ålder hade de storlek 98 i kläder och vid tre års ålder 104.

    De växer så det knakar men de är som sagt var långa och inte helt spinkiga, vill bara ge ett annat svar då alla barn inte följer klädstorlekarna i åldern..

    (du gick inte högre i storlekarna så jag skriver inte mer)

Svar på tråden Storlekar babykläder