• Bitterkexet

    Kan jag få igångsättning?

    Är gravid i vecka 33 och min psykiska hälsa påverkas mer och mer negativt av den här graviditeten. Jag har extrema smärtor av foglossning, nerver i kläm, har precid blivit sjukskriven från föräldraledigheten med dottern och jag känner hur jag knappt klarar av dagarna för jag har så ont. 
    Jag gråter av smärta och har senaste tre veckorna sovit runt 1-3 timmar per dygn. 
    I början av graviditeten fick jag börja med mina antideppresiva igen, har ätit det sedan 15 års ålder och är nu uppe på min normala dos vilket är maxdosen men jag känner att det inte hjälper denna graviditet, jag mår bara sämre och sämre, känner mig mer nedstämd och tankar på att skada mig har successivt ökat(inget jag kommer göra men taken finns där, är nog mest rädd för själva tanken) 

    Under graviditeten har jag inte gått upp i vikt vilket bm har uppskattat då jag har en övervikt. Nu har jag gått upp 1,2 kg och har ångest över det

    Jag känner mig själv väldigt  bra efter snart 10 år av kommande depressionen och en stor anledning är graviditeten och komplikationerna. Tanken på att gå över tiden (gick över med 12 dagar med dottern, helt normal förlossning och allt) ger mig väldigt kraftig ångest och jag måste ta lugnande för att klara dagen. 

    Tror ni det är omöjligt med en igångsättning runt BF datum för att dels lugna ner mig psykiskt men sen även bli av med smärtorna? Ska nämligen till min psykolog på Onsdag och barnmorskan på Torsdag, är det rimligt att ta upp det? 

  • Svar på tråden Kan jag få igångsättning?
  • Lynxsa

    Mycket rimligt att ta upp det. Har själv blivit igångsatt för psykisk ohälsa. Tidigast i 38+5, andra barnet 39+1 senaste på bf.

    Hoppas det löser sig

Svar på tråden Kan jag få igångsättning?