• Kakanbakan93

Någon som vet?

Jag vet inte rikgit vart man ska vända sig... så testar fråga er här :)

Jag vill bli gravid igen med barn nr 2. Min är 10 månader nu. Jag delammar. Har inte fått min mens än.

Har testat (ursäkta mig) att kolla sekret. Och äl test. Hade både sekret och posetivt äl test för lite mer än 2 veckor sedan. Och nu i förrgår och igår hade jag äl sekret igen samt posetiva äl test. (Testade även gravtest som var negativa)

Så nu undrar jag om någon där ute vet eller har erfarenhet.

Har min kropp igentligen inte äl? För om det är äl jag haft måste jag väl få mens nu? Får jag inte mens betyder det väl jag inte har någon äl? Men har man då ändå (ursäkta igen) sekret som tyder på äl och även får utslag på test?

Kan jag inte bli gravid om ingen mens kommer? Har läst man kan ha äl fast mens ej kommit och man ammar, men om jag då får äl och det inte blir befruktat så måste väl mens komma... vill så gärna ha ett syskon relativt tätt men vet inte hur jag ska kunna plannera det om kroppen inte funkar än :?D

• Svar på tråden Någon som vet?
  • UndrandeSökare

Det enklaste rådet är att sluta amma helt innan du försöker bli gravid igen, eftersom så länge du ammar är ditt prolaktin (hormon som är högt så länge man ammar även delamning) så pass högt att din kropp och ägglossning inte fungerar optimalt.

När du slutat ammat helt ska du se att din kropp sen börjar fungera bättre när det gäller att försöka bli gravid.

Svar på tråden Någon som vet?