• Äldre 11 Sep 12:53
    748 visningar
    0 svar
    0
    748

    Någon som fått göra om nipt för att provet inte kunde analyseras?

    Gjorde för 13 arbetsdagar sedan nipt och har den senaste veckan hoppats på resultat.

    Har loggat in på karolinska varje kväll och hoppats men blivit besviken varje gång

    Igår vaknade jag vid lunch efter ett nattskift och hade ett missat samtal från hemligt nummer

    Då mitt nummer är skyddat så fick jag direkt en misstanke om att det kunde röra nipt resultatet. Jag ringde upp min privata bm men fick till svar att receptionist att denne hade patient men skulle återkomma.

    Väntade i 20 min innan telefonen ringde varpå hon bekräftade att hon sökt mig med anöedning av nipt resultatet. Då hon tidigare sagt att hon endast kontaktar vid avvikelse så blev jag väldigt ledsen innan hon fick ur sig att hon inte ringde med dåligt besked utan med besked om att testet inte gick att analysera utan måste göras om.

    Vi åkte in igår och tog ett nytt blodprov och hon visade även det svar som karolinska skickat där det bara stod att provet ej gick att analysera.

    Både bm och läkaren på kliniken försäkrade att detta var helt ovidkommande gör resultatet. Detta var bara en analys som misslyckats och betydde inte att något är fel.

    Nu börjar ytterligare 14 dagars väntan och jag är livrädd och känner mig snuvad. Jag har ju redan väntat mina 14 dagar och borde ha mitt resultat.

    Nu går ju ytterligare 2 veckor om något är fel om man måste avbryta. Mår väldigt dåligt.

    Är det någon som varit med om samma sak och har några uppmuntrande ord till en olycklig gravid som knappt kan fungera?

Svar på tråden Någon som fått göra om nipt för att provet inte kunde analyseras?