• Äldre 11 Sep 16:38
    89717 visningar
    157 svar
    157
    89717

    Någon mer med under 50 dagar kvar till bf?

    Hej allihop,

    Väntar andra barnet i mitten av oktober, och undrar om det är någon annan som vill följas åt sista tiden?

  • Svar på tråden Någon mer med under 50 dagar kvar till bf?
  • Äldre 11 Sep 18:07
    #1

    Hejsan!

    Jag är beräknad 11 oktober och det är rätt snart! Mår bra förövrigt men är så himla trött och känner mig som en flodhäst haha! Gått upp 11 kg men ändå! Hur mår du? Har du haft en bra graviditet hittills?

    Kram:)

  • Äldre 11 Sep 18:35
    #2

    Jo, jag är enligt UL beräknad till 18 oktober och enligt senaste mens till den 12 oktober, så känns riktigt nära nu även om det ibland känns som det är långt bort.

    Jag mår hyfsat, mår illa av och till av att bebis trycker mot revbenen, ont i ryggen vid revbenen av att sitta eller ligga i samma ställning för länge. Trötthet känner jag också av, men tror att det beror en del på att jag börjat sova dåligt sista tiden. Hur sover du?

    Hur ligger din bebis? När jag var hos barnmorskan sist i vecka 33+0 så låg min i tvärläge (kollade för skojs skull så tidigt), får hoppas att den vänt sig till nästa besök.

  • Äldre 11 Sep 18:45
    #3
    Migas skrev 2018-09-11 18:35:52 följande:

    Jo, jag är enligt UL beräknad till 18 oktober och enligt senaste mens till den 12 oktober, så känns riktigt nära nu även om det ibland känns som det är långt bort.

    Jag mår hyfsat, mår illa av och till av att bebis trycker mot revbenen, ont i ryggen vid revbenen av att sitta eller ligga i samma ställning för länge. Trötthet känner jag också av, men tror att det beror en del på att jag börjat sova dåligt sista tiden. Hur sover du?

    Hur ligger din bebis? När jag var hos barnmorskan sist i vecka 33+0 så låg min i tvärläge (kollade för skojs skull så tidigt), får hoppas att den vänt sig till nästa besök.


    Haha sova? Vad är det? Jag har inte sovit normalt på fleeeera veckor! Asså det går inte att sova längre:( lyckas somna vid 5-6 och vaknar 9-10. O sen är jag sängliggande tills jag kommer på att jag måste upp o äta dricka o så haha! Nej inget roligt. Annars är jag rätt så pigg om dagarna. Dessutom har jag alltid ont i svanken, blir jobbigt o vända sig i sängen Fyfan! Och kisseriet! Kissar heeela tiden. Förstör sömnen ju...

    Ser du framemot förlossningen?:)
  • Äldre 11 Sep 18:47
    #4
    Migas skrev 2018-09-11 18:35:52 följande:

    Jo, jag är enligt UL beräknad till 18 oktober och enligt senaste mens till den 12 oktober, så känns riktigt nära nu även om det ibland känns som det är långt bort.

    Jag mår hyfsat, mår illa av och till av att bebis trycker mot revbenen, ont i ryggen vid revbenen av att sitta eller ligga i samma ställning för länge. Trötthet känner jag också av, men tror att det beror en del på att jag börjat sova dåligt sista tiden. Hur sover du?

    Hur ligger din bebis? När jag var hos barnmorskan sist i vecka 33+0 så låg min i tvärläge (kollade för skojs skull så tidigt), får hoppas att den vänt sig till nästa besök.


    Bebis har fixerat sig btw! Kollade det idag, han låg också i tvärläge men såg idag att han hade vänt sig! Hallelujah!!!! Är du orolig över att bebis inte vänder sig? Brukar man då inte få kejsarsnitt?????
  • Äldre 11 Sep 20:54
    #5

    Har BF 7/10! Börjar kännas lite tungt och önskar SÅ att det ska bli tidigare... Men första barnet, så det blir det säkert inte!

  • Äldre 11 Sep 20:57
    #6
    Redbullen skrev 2018-09-11 18:47:32 följande:

    Bebis har fixerat sig btw! Kollade det idag, han låg också i tvärläge men såg idag att han hade vänt sig! Hallelujah!!!! Är du orolig över att bebis inte vänder sig? Brukar man då inte få kejsarsnitt?????


    De brukar försöka vända på bebisen först. Tror att det görs nån gång kring v. 36-37, men är inte säker :) Lm det inte går får man snitt!
  • Äldre 11 Sep 23:42
    #7

    BF 9/10 (28 dagar kvar) men kommer bli igångsatt i slutet av september/början av oktober :) Bebisen har varit fixerad sen vecka 31-32 ungefär och enligt BM idag ligger hon så pass långt ner i bäckenet att hon var redo och skulle kunna komma när som helst! :D Spännande! Släpper slem ganska ofta (en gång med brunt blod i, annars genomskinligt/vitt) och har förvärkar någon gång per dag.. :)

  • Äldre 11 Sep 23:42
    #8
    Platysma skrev 2018-09-11 20:57:31 följande:

    De brukar försöka vända på bebisen först. Tror att det görs nån gång kring v. 36-37, men är inte säker :) Lm det inte går får man snitt!


    Du har rätt att tacka nej till vändning och få snitt istället, btw! :D
  • Äldre 12 Sep 08:20
    #9
    Redbullen skrev 2018-09-11 18:45:22 följande:
    Haha sova? Vad är det? Jag har inte sovit normalt på fleeeera veckor! Asså det går inte att sova längre:( lyckas somna vid 5-6 och vaknar 9-10. O sen är jag sängliggande tills jag kommer på att jag måste upp o äta dricka o så haha! Nej inget roligt. Annars är jag rätt så pigg om dagarna. Dessutom har jag alltid ont i svanken, blir jobbigt o vända sig i sängen Fyfan! Och kisseriet! Kissar heeela tiden. Förstör sömnen ju...

    Ser du framemot förlossningen?:)
    Redbullen skrev 2018-09-11 18:47:32 följande:
    Bebis har fixerat sig btw! Kollade det idag, han låg också i tvärläge men såg idag att han hade vänt sig! Hallelujah!!!! Är du orolig över att bebis inte vänder sig? Brukar man då inte få kejsarsnitt?????
    Nä, det har väl inte jag heller men känns som det har eskalerat sista två veckorna eller nåt. Det låter inget roligt med smärtan, jag har den delvis med och nu har jag börjat få ont i höfterna också så när jag ligger ner så hopplöst att hitta en bekväm sovställning. 

    Jag är väl uppe och kissar typ två till tre gånger per natt. Måste du upp fler gånger eller? 

    Jo, skönt att din bebis har fixerat sig. Jag är inte jätteorolig över det dock vill jag gärna slippa ett vändningsförsök och allra helst undvika att det blir snitt. Så jag kommer nog att göra ett vändningsförsök om det behövs bara för att veta att jag har gjort det mesta möjliga för att om möjligt föda vaginalt. 

  • Äldre 12 Sep 08:29
    #10
    Platysma skrev 2018-09-11 20:54:47 följande:

    Har BF 7/10! Börjar kännas lite tungt och önskar SÅ att det ska bli tidigare... Men första barnet, så det blir det säkert inte!


    Spännande, det är ju inte så långt kvar även fast det känns som det just nu. Säg inte det jag fick min dotter (första barnet) i vecka 38+3 och min bm sa då att det är lika stor chans att föda två veckor innan som att gå över två veckor (kanske en liten marginal för att gå över som förstföderska), så hoppet finns. 

    Jag är dumt nog nu inställd på att även denna ska komma tidigare, vilket kommer att slå mig hårt om jag inte gör det :-/ 
    Platysma skrev 2018-09-11 20:57:31 följande:
    De brukar försöka vända på bebisen först. Tror att det görs nån gång kring v. 36-37, men är inte säker :) Lm det inte går får man snitt!
    Jo det är sant att man får vändningsförsök om man önskar i V.36+ för förstföderskor och 37+ för omföderskor (iaf de gränserna som gäller hos mig). Jag hoppas dock inte behöva genomföra det. 
    JLES skrev 2018-09-11 23:42:07 följande:

    BF 9/10 (28 dagar kvar) men kommer bli igångsatt i slutet av september/början av oktober :) Bebisen har varit fixerad sen vecka 31-32 ungefär och enligt BM idag ligger hon så pass långt ner i bäckenet att hon var redo och skulle kunna komma när som helst! :D Spännande! Släpper slem ganska ofta (en gång med brunt blod i, annars genomskinligt/vitt) och har förvärkar någon gång per dag.. :)


    Spännande med så kort tid kvar, börjar bli nervös eller? Varför kommer du bli igångsatt? 

    Är det ditt första barn? Min dotter låg med huvudet neråt på kontrollen i vecka 35+ och hade troligtvis gjort det ett tag, men hon var ruckbar på kontrollen i vecka 38+ så hon fixerade sig troligtvis inte förrän förlossningen starta på 38+3. 

    Jag vet inte om det är slem jag släpper eller om det bara är geggiga flytningar. Men betydligt mer flytningar senaste veckorna. 


Svar på tråden Någon mer med under 50 dagar kvar till bf?