• Anonym (emma)

ve 11 och blöder som attan

har haft flera mf innan och trott att det blir inga fler barn. Gått på 2 vul denna grav och för en ve sen slog barnents hjärta och den rörde sig för fullt där inne. 
    Haft mer ägglossning flytningar denna ve o va orolig. 
    Varit rädd för sex men lät mig idag komma.
    30 min senare känner jag hur det rinner, in på toa och en stor klump kommer ut med vad som ser ut navelsträng?
    Förstår inget!

Har varit sjuk en ve om det kan ha gjort det? på vul sa hon att det såg så bra ut det kunde.

Måste man åka in o skrapas? Känns ju som allt kommer ut nu.

• Svar på tråden ve 11 och blöder som attan
  • Anonym (VUL)

Du får göra ett VUL för att veta säkert om det är m.f eller inte. Är det m.f sköter kroppen oftast det själv. Har mina i v. 11 och 14 gjort.

• Anonym (emma)
    Anonym (VUL) skrev 2018-09-11 19:57:11 följande:

Du får göra ett VUL för att veta säkert om det är m.f eller inte. Är det m.f sköter kroppen oftast det själv. Har mina i v. 11 och 14 gjort.

100 på det är missfall, rinner jätte mycket hela tiden. men aldrig fått så här sent så choken just nu ha gett mig migrän och vill bara vara under täcket ett par dagar. men det borde klara av sig själv då? hoppas det
  • Anonym (VUL)
    Anonym (emma) skrev 2018-09-11 20:03:45 följande:
    100 på det är missfall, rinner jätte mycket hela tiden. men aldrig fått så här sent så choken just nu ha gett mig migrän och vill bara vara under täcket ett par dagar. men det borde klara av sig själv då? hoppas det
    Man ska aldrig säga aldrig vad gäller blod för vissa kan blöda massor och det är inte m.f ändå. Men som sagt, du behöver inget göra om du nu inte slutar blöda ganska snart. Jag blödde 2,5 vecka i v.11 och 7 veckor i v.14 så bara nån dags blödning tyder antingen på inte m.f eller att rester sitter kvar och då bör du göra VUL.
  • Anonym (emma)
    Anonym (VUL) skrev 2018-09-11 20:06:59 följande:
    Man ska aldrig säga aldrig vad gäller blod för vissa kan blöda massor och det är inte m.f ändå. Men som sagt, du behöver inget göra om du nu inte slutar blöda ganska snart. Jag blödde 2,5 vecka i v.11 och 7 veckor i v.14 så bara nån dags blödning tyder antingen på inte m.f eller att rester sitter kvar och då bör du göra VUL.
    absolut håller med dig! Ha tyvärr inget sagt på jobbet så bara bita i hop, men sist blödde jag 1 måndag efter mf i ve 5 så får se hur detta blir :( Lider så men min man. Jag har barn sen innan men detta skulle bli hans första
  • Anonym (VUL)

Jag håller en tumme tills du vet! Haft 4 m.f själv så jag vet hur jobbigt det är.

• Anonym (emma)
    Anonym (VUL) skrev 2018-09-11 21:12:14 följande:

Jag håller en tumme tills du vet! Haft 4 m.f själv så jag vet hur jobbigt det är.

tack! det värmer! hat haft sammnlagt 6 st :( ingen så här sent, pratade men mannen nu och han är helt förstörd på jobbet :( 
  • Anonym (VUL)

Har du gjort nån missfallsutredning? Testat några mediciner? Jag fick inte barn förrän jag fick Prednisolon 10 mg per dag.

• Anonym (Jo)

Håller tummarna för dig.

• Anonym (Missfall vecka 10)

Beklagar verkligen.. Det är så hemskt med missfall.

Kan tänka mig att det kom som en chock om du inte haft blödningar innan klumpen kom. Hur såg klumpen ut om jag får fråga? Röd koagulerad eller mer som en hinna? Att du sett en navelsträng verkar tyvärr inte vara ett bra tecken.

Själv började jag blöda i vecka 9 och efter en och en halv veckas blödningar gled en stor klump ut. Det var hinnsäcken med den lilla i. Jag hade bara sett en bit hinna några dagar tidigare i blödningarna. Efter hinnsäcken kom ut slutade jag blöda, men då hade jag ju som sagt haft blödningar redan i många dagar.

Om du vill veta på en gång är det bäst att göra ett VUL. Annars är det bara att vänta några veckor och se om gravtestet blir negativt. För mig tog det ungefär 3 veckor efter hinnsäcken kom ut innan det blev negativt test.

Förövrigt verkar vissa vara med om missfall av en tvilling, men får behålla den andra. Men det är troligen ovanligt.

Svar på tråden ve 11 och blöder som attan