• Anonym (Tvätta)

Singel eller par utan barn, hur ofta tvättar ni?

Hej familjelivare!

Innan hade vi en liten tvättmaskin som tog några kilo. Vår nya tar 8.

Hur ofta tvättar ni vanlig vit o svart tvätt?

Handdukar underkläder tshirts sängkläder strumpor osv

Ej udda finplagg utan vanlig vardagstvätt

Innan med lilla maskinen va vi tvungna att tvätta varje eller minst

varannan vecka

Med stora maskinen räcker ca 1 gång i månaden

Vi har mycket kläder så det räcker ca 1 månad

Utan att tvätta o ändå byta kläder varje eller varannan dag

Maskinen slukar mycket

O det är ju ekonomiskt o bra för miljön att köra fyllda maskiner och inte halvfulla

Vi är två.

Då borde ju singel hushåll kunna tvätta varannan månad

Förstår inte dem som tvättar varje dag, såvida ni inte har barn som spiller å kladdar förstås!

Hur ofta tvättar du?

• Svar på tråden Singel eller par utan barn, hur ofta tvättar ni?
  • Anonym (nini)

Sorterar ni inte er tvätt på olika grader och färger?

Jag bor själv och tvättar varje vecka i en 6kg toppmatad TM
    1 90-tvätt sängkläder + trosor och sockar
    1 90-tvätt handdukar + trosor och sockar
    1 40-tvätt vitt
    1 40-tvätt ljust
    1 40-tvätt mörkt
    pluss några handtvättsprogram

40-graderstvättarna hade jag säkert kunnat köra varannan vecka men har ingen torktumlare så är begränsat med plats på torkställningen

• Anonym (Tvätta)

Svart o vit 60 grader

Sen ett par uddaplagg osv

Andra färger, fina skjortor 30-40 grader.

Så en dag i månaden blir det ca 4-5 maskiner tvätt på en dag.

Enda orsaken till att tvätta mer är att det känns ofräscht med smutstvätt en månad liggandes i korgen men spar ju tid energi pengar o miljön.

Ca var tredje månad kör jag maskinen tom på 90 grader med vit tvättmedel så den blir fräsch..

• Anonym (Tvätta)

Har 2 torkställningar

En på väggen o en lös man kan flytta runt

Har även egen torktumlare men använder aldrig

Sliter på kläderna

• Anonym (H)

Vi är två vuxna utan barn.

Tvättar 40 grader typ varannan vecka och då blir det två maskiner ungefär.

60 grader, som underkläder, handdukar och sängkläder blir väl en gång i veckan ungefär. Jag gillar att byta handdukar en gång i veckan och tvättat då upp dem med underkläder och strumpor som vi byter en gång om dagen, så det blir en full maskin. Blir en extra maskin varannan vecka då sängkläderna byts och då tvättar jag upp dem direkt, fyller en hel maskin.

• Anonym (Vet inte)

Oj ingen aning.. Jag bor själv, har arbetskläder när jag jobbar och är inte ute o flänger bland folk så mkt i veckorna, dvs det går inte åt extremt mycket kläder.. Har häst och är i stallet varje dag, men rider inte så blir inte svettig.

Har köpt på mig så jag tvättar underkläder ca 1 gång/månad, och då slänger jag i handdukar så det fyller tvättmaskinen.

Tvättar lakan var 3dje vecka kanske, beroende på hur de har använts.

Vanliga kläder 2-4 maskiner/månad.

• Anonym (chefen)

Tidigare bodde jag i lägenhet med tvättstuga, såg då till att ha så mycket kläder att jag inte behövde tvätta mer än en gång per månad. Men det är otroligt skönt att ha egen maskin och kunna tvätta samtidigt som man gör annat.

En maskin med skjortor i veckan 7st, speciellt skjortprogram max är 7 skjortor om det ska vara bra. Skönt med egen maskin
    Köper bara skjortor som går att tvätta tillsammans.

En maskin med underkläder, T-shirts, handdukar osv varje vecka. Samma sak valda för att kunna tvättas i samma maskin.

Kostymer alternativ kavajer och byxor vädras efter användning, dvs dagligen.
    Om man har detta som arbetskläder har jag lärt mig att minst låta kläderna vila 10 dagar efter användning.

Sängkläder var 14e dag.

Övriga kläder träning, fritidskläder, efter behov. Inte så mycket av detta då jag vant mig av att använda kostym kavaj även på fritiden.

Svar på tråden Singel eller par utan barn, hur ofta tvättar ni?