• Luddiz

Hur hanterar man bebislängtan?

Jag är i sån otrolig barnlängtan, som så många andra!

Vi har försökt sedan Maj och jag har inte lyckats hitta min ÄL alls.

Har ni det? Hur gör ni? Jag är rädd att jag inte har någon ägglossning.

Hoppas även så att jag är gravid, den här månaden har det helt stigit mig åt huvudet, har verkligen fått för mig att jag är gravid och jag är helknäpp. Det sticker och spänner i buken på ett sätt jag inte upplevt förut. Jag har även bara lite ont i mitt högra bröst vilket är ovanligt för jag brukar ha jättemycket värk i båda brösten, ungefär en vecka innan mensen.

Jag typ hoppas på att det skulle tyda på graviditet för att det är omvänd kaosalitet.

Jag har tagit tidiga graviditetstest 3 morgnar i rad och bara ett streck. Jag har BIM på söndag och jag håller på att gå upp i atomer för jag har så fått för mig att jag är gravid.

Men det känns samtidigt orimligt då jag inte plussar och inte haft ägglossning.

Jag känner mig knäpp, kommer bli så ledsen när mensen kommer.

Hur hanterar ni längtan? Har ni fått för er att ni bestämt är gravida någon gång?

Kram

• Svar på tråden Hur hanterar man bebislängtan?
  • Hmbgds

Har precis samma barnlängtan som du .. men tror att jag också inte har någon ägglossning :(

Har börjat med munkpeppar nu för att kanske få bukt på mina långa cyklar och kanske få ägglossning :)

• Luddiz

Tråkigt :(

Vad är det för något och hur hjälper det? :)

• Hmbgds
    Luddiz skrev 2018-09-13 10:49:59 följande:

Tråkigt :(

Vad är det för något och hur hjälper det? :)

Googla på munkpeppar så får du fram massvis :)
  • Anonymlängtar

Hej, en till med galen längtan efter en bäbis!

Jag och mannen har försökt i 3,5 år och har 2 missfall i bagaget.

Tog nästan 3 år innan första plusset, körde med ÄL stickor i början men hittade inte när jag hade ÄL så gav upp dom och körde på ändå sen nu i oktober/november så köpte vi Clear Blue monitor och plusade på första försöket, sen tog det nästan ett halv år så plussade vi igen men blev missfall i vecka 6 båda gångerna :(

• Hmbgds
    Anonymlängtar skrev 2018-09-14 00:06:26 följande:

Hej, en till med galen längtan efter en bäbis!

Jag och mannen har försökt i 3,5 år och har 2 missfall i bagaget.

Tog nästan 3 år innan första plusset, körde med ÄL stickor i början men hittade inte när jag hade ÄL så gav upp dom och körde på ändå sen nu i oktober/november så köpte vi Clear Blue monitor och plusade på första försöket, sen tog det nästan ett halv år så plussade vi igen men blev missfall i vecka 6 båda gångerna :(

Åh beklagar <3

Hur fungerar monitor ? :)
  • Anonymlängtar
    Hmbgds skrev 2018-09-14 07:43:27 följande:

Åh beklagar <3

Hur fungerar monitor ? :)

Googla på clear blue monitor så finns det bra beskrivning, väldigt dyr men värt det tycker jag och sambon :D
  • eaalin

Ni är inte ensamma med att ha enorm bebislängtan!

Är 28 år och min sambo 35 år. Han har 2 barn sen innan och jag inga och vi började försöka denna sommaren då jag tog ut min spiral.

Jag har längtat i flera år efter barn och nu har alla i min omkrets barn eller ska ha barn och jag känner mig så utanför.

Jag fick mitt första pluss på vårt första försökt i augusti och jag har aldrig varit lyckligare, dock varade inte lyckan länge utan fick missfall i vecka 5... Kroppen skötte de själv och jag blödde bara i 5 dagar.

Hoppas och tror jag hade ägglossning förra veckan då det syntes på flytningarna bla. Försökt med äl test men fick bara svaga streck och en dag något starkare men inte som kontroll strecket.

Önskar så att min mens inte kommer och eftersom jag hade missfall vet jag ju inte när mensen kommer?

Har molvärk som sist ja var gravid men vågar inte hoppas på något. Känner inget i brösten eller något... Är så rädd och orolig att man aldrig kommer få sitt barn....

• Anonymlängtar
    eaalin skrev 2018-09-14 13:36:42 följande:

Ni är inte ensamma med att ha enorm bebislängtan!

Är 28 år och min sambo 35 år. Han har 2 barn sen innan och jag inga och vi började försöka denna sommaren då jag tog ut min spiral.

Jag har längtat i flera år efter barn och nu har alla i min omkrets barn eller ska ha barn och jag känner mig så utanför.

Jag fick mitt första pluss på vårt första försökt i augusti och jag har aldrig varit lyckligare, dock varade inte lyckan länge utan fick missfall i vecka 5... Kroppen skötte de själv och jag blödde bara i 5 dagar.

Hoppas och tror jag hade ägglossning förra veckan då det syntes på flytningarna bla. Försökt med äl test men fick bara svaga streck och en dag något starkare men inte som kontroll strecket.

Önskar så att min mens inte kommer och eftersom jag hade missfall vet jag ju inte när mensen kommer?

Har molvärk som sist ja var gravid men vågar inte hoppas på något. Känner inget i brösten eller något... Är så rädd och orolig att man aldrig kommer få sitt barn....

Beklagar ditt missfall

Hoppas innerligt för din skull att du får ett plus på stickan ist för mensen denna gång

Förstår din känsla med att alla har barn runt omkring eller ska ha, känner samma

ÄL stickor är inte helt pålitliga, jag körde dom och clear Blue monitor samtidigt en månad och de vart samma för mig på stickorna men på monitorn visade de maximal och vi fick vårat andra plus, som också tyvärr slutade i missfall..

De är riktigt jobbigt när man får missfall och man vill inget annat i världen än att få en bebis!
  • eaalin

Beklagar till sig med och känner så med dig.

Jag hoppas så att mensen inte dyker upp i veckan men vågar inte hoppas och tro något längre. Vågar inte vara positiv alls ????

Svar på tråden Hur hanterar man bebislängtan?