• Hanna2004

Hur ofta är era barn sjuka? Förkylda?

Hur orolig ska man vara för ett barn som ofta är sjuk?
    Vår lille kille har i år varit helt frisk nästan tre veckor, annars är han ständigt förkyld.
    Snor och hosta. Är det ovanligt att barn å så förkylda så ofta?

Enligt läkare är det HELT normalt...........men det känns hopplöst när han hostar i tre veckor, äter pencillin tio dagar och fyra dagar efter avslutad kur är snorig IGEN!

Jag börjar tro allt möjligt när jag sitter inne och torkar snor dagarna i ända och tycker så synd om den lille :(

• Svar på tråden Hur ofta är era barn sjuka? Förkylda?
  • MammaFia

Japp, det är jätte vanligt att små barn har iaf en infektion i månaden. Oftare är oxå vanligt.
    Den här vintern har dottern varit sjuk nästan var annan vecka, trots att vi har tagit en massa extra dagar hemma.

• mamma37

Lille Fredrik utsätts ständigt för snorande o snörvlande syskon som kommer hem från skolan med nya baciller!!! Hade sin första snuva o öroninfl. vid 3 mån. o omigen nu vid 8 mån. och under månaderna där emellan så har han "bara" varit lätt snuvig.....

• noname

hanna2004...
    våran minsta har bara vart sjuk denna vinter...tre pencillinkurer på tre mån har hon haft..däremellan förkyld,magsjuka,förkyld,m feber... så less...den här vintern har vart mastig..vill inge mera nu...=(..å inte hon heller. De säger att det är ok,men barn ska INTE va sjuka varje mån,pga deras kroppar/hjärta osv orkar inte det.Visst de knaske bygger upp ngn immunförsvar men är det värt att de rasar i vikt osv??

Halvtomt eller halvfullt??
  • ebben

mina 3 barn är nästan aldrig förkylda! en är bara 3 månader så han har inte hunnit vara det alls!
    De andra 2 har varit förkylda nån gång bara..........en är 1½ år har väl varit sjuk 2 gånger.
    9 åringen är väl sjuk en eller 2 gånger /år typ. i förkylning! sen har hon haft magsjuka ca 1 gång varje år+ öroninflammation 2 gånger i sitt liv.

• noname

ebben hur gör du då??ge mig alla dina tips.../desperat mamma!!

Halvtomt eller halvfullt??
  • Daidi

Min son är 10 mån och hade 3dagars feber när han var 7 mån.
    Nu är han snorig, men annars har det inte varit NÅGONTING! *peppar peppar ta i trä, bank bank*

Vi hade också hört att de är sjuka första året för att bygga upp imunförsvaret, men inte vår son inte!

• Sleepyhead

min Teo har haft sin första förkylning och ätit bricanyl, och han är ca 2, 5 månader...

• ebben

noname-har inga tips ,det bara är så!
    Vad menar du med halvtomt halvfullt??

• Lola Jämtland

Alma är sällan sjuk....fast denna vinter har hon haft magsjuka 2 ggr o är rejält förkyld just nu...

I fjol hade hon vattkoppor men jag minns ingen annan sjukdom...

• Lola Jämtland

Såg nu att det gällde bebisar....men när Alma var bebis var hon knappt aldrig sjuk alls...

Svar på tråden Hur ofta är era barn sjuka? Förkylda?