• Frigg

Gravid med LCHF?

Hej!

Någon här som provat LCHF för att bli gravid? Hur åt ni då?

Gick det snabbare än med vanlig kost?

Någon som haft svårt att bli gravid men blev det med LCHF?

Är så sugen på ett syskon till vår son som snart är 1,5 år. Tog ut spiralen i maj då det gått ett år sedan kejsarsnittet. Trodde det skulle gå lika snabbt att bli gravid igen, men icke! Jobbar nu även nätter/dygn som också ställer till det. Hoppas att detta ska hjälpa mig..

• Svar på tråden Gravid med LCHF?
  • Anonym (Ellie)

Varför skulle LCHF hjälpa?

Jag tänker spontant att det bästa för kroppen om man vill bli gravid är att ära en ordentligt allsidig kost och inte börja gå på diet.

• Frigg

Har läst så mkt om det nu att jag måste fråga. Skulle det funka kan det ju vara värt det. Kommer äta normalt sen igen. Mer för att stabilisera kroppens hormoner, som vissa skriver om.

• Anonym (Flower)
    Anonym (Ellie) skrev 2018-09-13 20:51:20 följande:

Varför skulle LCHF hjälpa?

Jag tänker spontant att det bästa för kroppen om man vill bli gravid är att ära en ordentligt allsidig kost och inte börja gå på diet.

Lchf är allsidigt och näringsrikt. Att variera ris, pasta, bröd och potatis är liksom ingenting kroppen behöver.
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (Flower) skrev 2018-09-13 21:02:12 följande:

Lchf är allsidigt och näringsrikt. Att variera ris, pasta, bröd och potatis är liksom ingenting kroppen behöver.

Jag skrev allsidigt. Jag menade inte enbart kolhydrater utan kolhydrater också.
  • Anonym (Ellie)
    Frigg skrev 2018-09-13 21:00:21 följande:

Har läst så mkt om det nu att jag måste fråga. Skulle det funka kan det ju vara värt det. Kommer äta normalt sen igen. Mer för att stabilisera kroppens hormoner, som vissa skriver om.

Okej. Jag har aldrig hört talas om det innan.
  • Anonym (Flower)

Varför börja äta vanligt igen?  Jag åt lchf innan, under och efter min andra graviditet och fortsätter än, 4 år senare :)  Känns ju dumt att bryta ett vinnande koncept

• Summerchild

Jag är ett rent exempel på att bara lchf fungerade för mig för att bli gravid :)..... Har fått nu 4 älskade barn. Dock är jag diabetiker och tror ha pco

• Frigg
    Anonym (Flower) skrev 2018-09-13 21:46:46 följande:

Varför börja äta vanligt igen?  Jag åt lchf innan, under och efter min andra graviditet och fortsätter än, 4 år senare :)  Känns ju dumt att bryta ett vinnande koncept

Beror på hur det går med matlagning. Känns som det kommer bli två olika måltider, jag får äta en egen. Sambon och sonen kommer inte äta LCHF. Ska vara glad om någon av middagarna är LCHF-vänliga.
  • Frigg
    Summerchild skrev 2018-09-14 00:06:28 följande:

Jag är ett rent exempel på att bara lchf fungerade för mig för att bli gravid :)..... Har fått nu 4 älskade barn. Dock är jag diabetiker och tror ha pco

Låter bra! Värt att prova. Ska tänka på dig så kanske jag ger fan i choklad. Dock svårt när alla jag umgås med gillar att fika och allt sånt.

Tror inte jag har pcos. Stämmer inte in på kriterierna. Har dock rätt lång menscykel på 32-35 dagar. =(
  • Anonym (Flower)
    Frigg skrev 2018-09-14 09:50:31 följande:
    Beror på hur det går med matlagning. Känns som det kommer bli två olika måltider, jag får äta en egen. Sambon och sonen kommer inte äta LCHF. Ska vara glad om någon av middagarna är LCHF-vänliga.
    Jag lagar samma mat till familjen men dom äter med ris eller potatis till, själv lägger jag bara till mer grönsaker ist. Behöver inte göra det så komplicerat :)
Svar på tråden Gravid med LCHF?