• Teresa773

    Varför gillar INGEN mig?

    ~ Tonårsproblem

    Hej jag är en 15-årig tjej som börjat undra en sak...

    Seriöst iiiingen kille gillar mig. Ingen. Jag är en väldigt glad och trevlig person som skrattar ofta, försöker vara snäll mot alla, smart, sportig,lite blyg, fina kläder sminkar mig osv.. Jag är vacker, finare än medlet (låter så dumt att skriva så, men annars kanske någon tror att jag är ?ful? och att de skulle vara problemet). Jag får ofta höra av vänner och familj hur ?jäättefin jah är, ?finaste?, ?du skulle kunna vara Barbie? du är finare än de flesta? - och de blir jag jätte tacksam över! Men varför pratar inte ens killar med mig? Typ alla mina kompisar som e fulare än mig har killar som addar dom på snap varenda dag och MASSA killkompisar!? Ingen kille har addat mig på snap på två år (och han tog bort mig?!)!? Jag kanske är lite blygare än mina tjejvänner, men de borde ju inte va problemet för tonåringar ÄR ytliga o d går nt att komma ifrån. Jag kanske även upplevs som lite försiktig av mig, men det är intr heller något fel utsn bara den jag är! Jag förstår inte vad problemet är med mig? Varför undviker killar mig? Det har aaallldddtiiiig hänt att en kille snackar med mig?

    Nästa sommar har vi bal och jag lär ju få gå med mitt tjejgäng då jag inte ens har någon killkompis hah, tragiskt. Jag som drömt om balen och få gå med en kille sen jag gick på lågstadiet.

    Det här är första gången jag skriver på ett forum, och den kanske inte ens passar in här ahah, men någon smart borde iaf kunna skriva vad hen tror. Jätte tacksam för svar <4

  • Svar på tråden Varför gillar INGEN mig?
  • Anonym (pink)

    Du kanske är "för" snygg så att säga? Många killar vågar inte ta kontakt med tjejer som är över medel. Men tycker du borde ta det lugnt, även om det inte är vad du vill höra just nu. Du kommer träffa någon så småning om. Jag träffade min första kille när jag var 19. Och det var väl värt att vänta för att hitta den rätta. 

    Fokusera på dig själv i stället, gör saker du tycker om så kommer kärleken när du minst anar det :) Och glöm inte att du själv också kan ta initiativ istället för att sitta på rumpan och vänta på att drömprinsen ska ringa på dörren. Om du är intresserad av någon- tveka inte. Prata med personen ofta och se vad det leder till.

  • eilgbmls

    När dagen för balen kommer kan jag ställa upp som kavaljer.

  • Anonym (vän)

    Det finns nog jättemånga killar som skulle kunna gilla dig. Men som du skriver, du känner dem inte och de känner inte dig.
    Du är kanske för blyg för att ta kontakt, men de är säkert också för blyga för att ta kontakt. Särskilt som du säger att du ser väldigt bra ut, kanske är de rädda för att få nobben?

    Tänk inte heller på att du bara vill ha en kille. Tänk på vilken personlighet du vill att killen ska ha. Vad har du för intressen tex, kanske någon kille som har samma och så försöker du börja prata med honom.

    Dina tjejkompisar som har killar, om dessa killar har någon singelvän som du tänker att du kunde bli intresserad av, prata med kompisarna, sprid ordet att du är intresserad av X. Be om hans nummer, visa intresse.

    men annars: det kommer. En dag står Han där, han med stort H. Du är ju inte så gammal än, så ha lite is i magen.

  • Teresa773
    Anonym (vän) skrev 2018-09-14 22:30:47 följande:

    Det finns nog jättemånga killar som skulle kunna gilla dig. Men som du skriver, du känner dem inte och de känner inte dig.

    Du är kanske för blyg för att ta kontakt, men de är säkert också för blyga för att ta kontakt. Särskilt som du säger att du ser väldigt bra ut, kanske är de rädda för att få nobben?

    Tänk inte heller på att du bara vill ha en kille. Tänk på vilken personlighet du vill att killen ska ha. Vad har du för intressen tex, kanske någon kille som har samma och så försöker du börja prata med honom.

    Dina tjejkompisar som har killar, om dessa killar har någon singelvän som du tänker att du kunde bli intresserad av, prata med kompisarna, sprid ordet att du är intresserad av X. Be om hans nummer, visa intresse.

    men annars: det kommer. En dag står Han där, han med stort H. Du är ju inte så gammal än, så ha lite is i magen.


    Tack för bra svar! Ska försöka tänka på det, hah
  • Teresa773
    Anonym (pink) skrev 2018-09-14 15:16:01 följande:

    Du kanske är "för" snygg så att säga? Många killar vågar inte ta kontakt med tjejer som är över medel. Men tycker du borde ta det lugnt, även om det inte är vad du vill höra just nu. Du kommer träffa någon så småning om. Jag träffade min första kille när jag var 19. Och det var väl värt att vänta för att hitta den rätta. 

    Fokusera på dig själv i stället, gör saker du tycker om så kommer kärleken när du minst anar det :) Och glöm inte att du själv också kan ta initiativ istället för att sitta på rumpan och vänta på att drömprinsen ska ringa på dörren. Om du är intresserad av någon- tveka inte. Prata med personen ofta och se vad det leder till.


    Bra tips! Taack!
  • Johnnyorange

    Du kanske är för snäll? Det betyder inte att du måste bli en bitch.

    Men det är viktigt att kunna sätta gränser och ryta ifrån ibland när det behövs. Om man saknar självrespekt kan det tyvärr innebära att folk inte respekterar en.

  • Anonym (stampar)
    Anonym (vän) skrev 2018-09-14 22:30:47 följande:

    Be  om hans nummer,


    Varför skulle en tjej be om en killes nummer det händer bara inte 
Svar på tråden Varför gillar INGEN mig?