Fungerar hårvitaminer?
Såsom
Hair lust
Priorin
Gummi bear hair?
Såsom
Hair lust
Priorin
Gummi bear hair?
PS vet någon vart man kan köpa en massage grej för håret som ser ut som en spindel visp typ
Vitaminer är ju vitaminer.. men dom är nog billigare om du köper dom "som vanligt" och inte specifikt för hår. Dom fungerar om du har brist, men annars gör det varken till eller från.
PS vet någon vart man kan köpa en massage grej för håret som ser ut som en spindel visp typ
Såsom
Hair lust
Priorin
Gummi bear hair?
Om vitaminbrist är orsaken till att man behöver hårvitaminer m.m, så kanske.
Om hormonell obalans är orsak till dålig tillväxt, så nej.
Järnbrist är däremot en rätt vanlig orsak till håravfall eller dålig tillväxt. Ferritin särskilt.
Det enda vitaminer jag har märkt någon som helst skillnad av, är Berroca med extremt mycket B vitaminer och järntillskott/injektioner, men då p.g.a lågt ferritin.
Vad är det tänkt att vitaminerna ska åstadkomma?
Jag fattar inte hur vitaminer ska kunna påverka döda celler...?
Jag fattar inte hur vitaminer ska kunna påverka döda celler...?
Handlar det om genetiskt håravfall så nej.
Handlar det om vitaminbrist så ja, förmodligen. Bästa är ju att återstå balansen genom balanserad kost, naturlig väg.
Är det järnbrist så är det bättre att ta järntabletter rekommenderat av ens läkare och som sagt kosten.
Handlar det om stress, som tex sjukdom, infektioner osv så måste man bli av med orsaken så kommer kroppen att prioritera hårväxten igen. Heter Telogen Effluvium.
Jag tror inte att sk hårvitaminer är bättre än tex prenatala vitaminer som innehåller lite mer järn och folic acid. Satsa på det istället. Se till att undvika för höga halter av vitamin A.
B-vitaminkomplex fungerar. Skillnad märks först efter 6 månader då vitaminerna påverkar utväxten av håret i rötterna naturligtvis. Köp på apotek. Det behövs inte "hårvitaminer", onödigt. Vanliga B-vitaminer ger störst effekt.
B-vitaminkomplex fungerar. Skillnad märks först efter 6 månader då vitaminerna påverkar utväxten av håret i rötterna naturligtvis. Köp på apotek. Det behövs inte "hårvitaminer", onödigt. Vanliga B-vitaminer ger störst effekt.