• Anonym (O)

Skitliv

Min kropp och själ gråter högt. Önskar jag hade NÅGON att prata med, öppna mig till. Men finns ingen.

Mitt liv är så svårt och jag ser ingen ljusning. ALLT går emot just nu. Folk säger att efter mörker kommer ljus men vette fanken om det stämmer.

Ledsen själ ????????

• Svar på tråden Skitliv
  • Anonym (Hänt)

Vad har hänt? Kram

• Anonym (O)

Jag är nyseparerade sen februari. Har bott hos vänner, släkt och föräldrar. Fick en egen lägenhet i maj. I juni blev jag arbetslös. Och får inte stämpla pga att jag haft företag.

Har inte många kronor. Fick en lön för sex dagar nu i augusti, prioriterade hyra och elen. Ligger efter med allt annat.Nu i september får jag en lön för fyra dagar. Räcker inte långt. Senast fredag måste jag lämna tillbaka bilen om det inte betalas. Jag fick jobb för två veckor sen och måste ha bil för att kunna jobba. Jag har 2,3 mil till jobbet. Bussen går inte ända dit, får gå 9 kilometer. Funkar inte. Blev utkastad från a-kassan i veckan. Har för första gången i mitt liv fått ta kontakt med socialen!

Vet inte om de brukar betala bil. Bägaren rann över när jag fick veta att bilen ska tillbaka. Grät, grät, grät och grät. Allt går emot mig judt nu

• Anonym (fina)

Att du fått jobb får väl ses som en ljusning. Är det nåt lite mer permanent? Då kommer din ekonomi va ikapp lagom till jul. Testa ringa företagen och be om uppskov. Eller kolla om du kan låna pengar av nån.

• eilgbmls

Så långt jag tittat ser jag inget ljus. Det ljuset som jag tror att det talas om är ljuset i slutet på tunneln, tyvärr.

Men det är ju bara jag då såklart.

• Trollet345

Hej. Ibland känns livet bara skit.. man går i uppförsbacke men en dag (ibland tar saker lång tid) står man där på toppen och ser hur saker löst sig. Det handlar om att kämpa att inte ge upp även om man kan ha väldigt stor lust att göra det ibland. Livet har sina toppar och dalar.. Styrkekramar! Du är fantastisk du kommer klara detta också. Jag lovar. Ge inte upp!

• eilgbmls
    Trollet345 skrev 2018-09-15 13:32:02 följande:

Hej. Ibland känns livet bara skit.. man går i uppförsbacke men en dag (ibland tar saker lång tid) står man där på toppen och ser hur saker löst sig. Det handlar om att kämpa att inte ge upp även om man kan ha väldigt stor lust att göra det ibland. Livet har sina toppar och dalar.. Styrkekramar! Du är fantastisk du kommer klara detta också. Jag lovar. Ge inte upp!

Sedan inser man att man måste gå hem igen. Det är liksom ett sisyfos-dilemma.

Själv har jag rotat i detta i flera år nu utan någon nämnvärd förändring.
  • Trollet345

Jag harsjälv kämpat i många år. Nu efter 10 år ser det ut att ljusna! Som jag sa Ge inte upp!

• eilgbmls
    Trollet345 skrev 2018-09-15 14:29:51 följande:

Jag harsjälv kämpat i många år. Nu efter 10 år ser det ut att ljusna! Som jag sa Ge inte upp!

Och det är en åsikt du står fast vid?

Det är så där spelberoende resonerar också. Bara en gång till nu så kammar jag hem storvinsten.
  • Anonym (A)
    Trollet345 skrev 2018-09-15 13:32:02 följande:
    Håller med
  • Anonym (O)

Denna dag har varit bättre. Jag hade vänner här på en trevlig vinkväll. Blev tre glas vin, fick prata, grät och skrattade.

Imorse vaknade jag med glädje! Solen sken och jag gick ut på en promenad. Lade mig och sov middag en timme och när jag vaknade så var jag så jätte nere ????

Min särbo kom och fick mig på bättre humör.

Nu sitter jag här och växlar mellan att surfa runt på olika sidor och mitt favorit göra?

Svar på tråden Skitliv