• Anonym (Lina30)

Någon annan som träffat en gift man som lämnar sin fru?

Jag träffade en gift man under min semester för ca 2 månader sedan.. Jag visste inte att han var gift förrän dagen efter om ni förstår vad jag menar. Vi träffades flera dagar, kvällar och nätter under ca 2 veckors tid och hade en semester romans egentligen. Efter detta var han väldigt påstridig och ville träffas mer trots att han ändå varit tydlig med från början att han inte ville lämna sin fru eftersom de har ett barn tillsammans som han inte vill ska få ett varannan vecka liv.

Nu till saken, han var väldigt påstridig till att träffas efter vår romans också så nu har detta pågått under snart 2 månader. Vi pratar med varandra varje dag, smsar hela dagarna med varandra, har träffats både i hans och min stad flera gånger och nu har han berättat för sin fru att han vill lämna henne. Jag känner mig glad, orolig, undrande om han verkligen kommer lämna henne i slutändan osv. Så mycket tankar och dessutom är det 20 års åldersskillnad mellan oss, jag är 30 och han är 50. Någon som kan hjälpa mig reda ut tankar kring detta, någon som varit med om liknande, både åldersskillnad och att träffa en gift man?

Jag behöver inga moralpredikningar, jag vet att det är moraliskt fel att träffa en gift man och trodde aldrig att jag skulle hamna i den här situationen. Vi hade en kemi tillsammans som inte gick att motstå. Han och hans fru har haft stora problem tillsammans länge och varit gifta i 20 år.

Jag är totalt förälskad i den här mannen.

• Svar på tråden Någon annan som träffat en gift man som lämnar sin fru?
  • Anonym (X)

Du kommer få ett helvete från hans släkt och barnet då du kommer få skulden för att ha förstört familjen...

OM han alls lämnar. Om.

• Anonym (Lina30)
    Anonym (X) skrev 2018-09-15 10:35:07 följande:

Du kommer få ett helvete från hans släkt och barnet då du kommer få skulden för att ha förstört familjen...

OM han alls lämnar. Om.

Hans släkt kommer jag inte få ett helvete ifrån, flera av hans släkt vet redan om mig. Fruns släkt kommer väl inte tycka om mig, och det behöver de inte göra heller. Men JAG är inte orsaken till att han lämnar henne, visst det kanske blev snabbare än väntat men han lämnar henne med anledning av de problem som de har tillsammans, och där är inte jag involverad.
  • Anonym (G)

Det är nog inte så vanligt.

• Anonym (Kris)

Min bror fyllde 40 år i våras.

Året innan separerade han från sin fru (gifta i 18 år.) efter han vart otrogen mot henne i 3 månader med en 22åring.

Min bror och hans exfru har 2 barn sedan innan som idag är 18år och 13år.

Exfru flyttar ut - 22åring flyttar in. (Detta skedde förra sommaren)

Min bror och 22åringen var lyckliga i drygt 8 månader innan hon börjar ta upp framtidsplaner och barn osv. I början var min bror sugen på att starta om men när den nykära perioden försvann och verkligheten kom ikapp min bror såg gräset absolut inte grönare ut på andra sidan.

Han ångrar sitt beslut och allt han gjort mot sitt ex och erkänner att han fick en 40års kris.

Han är fortfarande tillsammans med 22åringen men han vill absolut inte leva det liv han lever.

Sonen (18åringen) accepterar inte den nya då hon kommer in med storm och ska bestämma över honom. Skiljer alltså 4 år mellan son och ny tjej.

Jag tror inte denna man kommer lämna sin fru utan jag tycker det låter som en 50årskris...

• Anonym (Var inte naiv)

Innan du har svart på vitt att de är skilda och han flyttat ut lever du i det blå. Låt honom bevisa saker INNAN du agerar, först då vet du om han gillar just dig eller om du bara är en random tjej han får sätta på.

Har själv varit i din sits, 4 år senare är de fortfarande ihop och han hör fortfarande av sig och bedyrar att det är mig han vill ha...

• Anonym (erfarenhet)

Min erfarenhet är att man vet absolut inget förrän det faktiskt skett. Vad sker om du drar dig tillbaka, säger att du väntar med att umgås med honom tills han genomfört flytt och skilsmässa (dvs minst 6 månader)? Kommer han ta steget då? Det är där du vet sanningen eller inte

Som det är just nu kan du inte veta för just nu har han både dig och familjen. kanske vill hans fru att de går i parterapi som en sista chans, kanske går han med på det? Vad tänker du då? 

Visst kan de vara så att de länge levt i ett dött äktenskap och att frun också vill skiljas, och då kanske det går fort, men ni har bara känt varann i 2 månader och som du säger, du är förälskad. Om du läser på lite om förälskelsefasen och vad det innebär, torr jag du kommer förstå att det är bäst att ha is i magen ett tag. Man kan bli som smått "galen" av alla känslor och det är möjligt att detta gjort att han gick hem och ville skiljas. Det kan också vara helt äkta känslor på djupet inom honom, men det kan han knappt ens själv veta på så kort tid. 

Jag har en erfarenhet av en man som var gift (jag var det inte ) där jag sa ifrån att det var obalans och att vi inte kunde ses förrän han faktiskt skilt sig. Han ville ha min hjälp sa han och jag sa att jag kan inte vara hans språngbräda ut ur ett trist äktenskap - antingen vill han skilja sig eller inte- oavsett om jag fanns eller inte. Visade sig att det bara berodde på mig. När jag sa hur jag tyckte, drog han sig tillbaka men han tog aldrig tag i nån skilsmässa och de är idag, fler år senare, ff gifta. Har ingen aning om hur de har det men så valde han. 

• Anonym (erfarenhet)

Sen åldern. Jag skulle aldrig bli intresserad av någon som är så mycket äldre än jag, har aldrig hänt i hela mitt liv. Har du tidigare blivit intresserad av så pass äldre personer? 

• Anonym (Elg)

Tänker också; när han är 50 och du är 30 är ni ju antagligen bägge vid rätt god vigör och så. Men vill du verkligen stanna av såsom en 70-åring ofta behöver stanna av redan när du är 50? Eller kanske 45?

Vill du ha barn? Vill han, seriöst och innerligt, sätta igång igen vid 50+ i så fall? Han kommer nog inte att ha samma ork som han hade första varvet i så fall. Är det okej?

Tänk igenom alla praktiska saker i förväg. De spelar roll när den intensiva förälskelsen lägger sig.

• Anonym (X)

Vill du inte ha barn TS?

• Lucius Vorenus
    Anonym (Lina30) skrev 2018-09-15 10:44:49 följande:

Hans släkt kommer jag inte få ett helvete ifrån, flera av hans släkt vet redan om mig. Fruns släkt kommer väl inte tycka om mig, och det behöver de inte göra heller. Men JAG är inte orsaken till att han lämnar henne, visst det kanske blev snabbare än väntat men han lämnar henne med anledning av de problem som de har tillsammans, och där är inte jag involverad.

Har du träffat dem personligen eller har han sagt att han berättat?
Svar på tråden Någon annan som träffat en gift man som lämnar sin fru?