Hur hantera martyrmorsa?
Jag gick i fällan igen. Det var länge sen nu, men för jag vet inte vilken gång i raden. Så ringer morsan till mig, när hon och farsan bråkat.
Jag vet inte vad de håller på med men hela min barndom har de skrikit och bråkat och han bedriver då psykisk misshandel mot henne på ett utstuderat vis(även fysisk tror jag), när jag var liten nöjde han sig med att sparka in dörrar och så där, mycket trevligt...
Han har slutat, men morsan kan inte låta bli att ringa till mig, och jag säger gång på gång, sök hjälp, eller separera. Ochså spyr hon galla över honom.
Jag tog det där jävla telefonsamtalet denna gången ochså, slutar ju aldrig hoppas, inte minst för att hon blivit en sån bitter surkärring, som behöver en förändring.
Dagen efter grälet när han vart borta ett dygn utan att svara i telefon, och hon fått sagt till honom vad besviken JAG är osv osv. Då är allt glömt och hon nästan myser för att han är hemma igen ochså säger jag ring aldrig mer till mig. Men det sket hon ju i för hon slätar alltid över mina åsikter och känslor.
Nu har jagändå försökt att säga vad besviken jag är, det värsta är att jag blir så upprörd när jag pratar med henne. Pratar fortare och fortare och får kämpa med min behärskning(Typiskt).
Svaret jag får är att Jag är oerfaren, jag är ur balans, är detta tacken, jag kan gott ställa upp på detta när hon behöver mig för hon har hjälp mig
De har låtit en växa upp i detta sjuka förhållande, ska jag verkligen trösta dem nu?
Ochså skuldbeläggs jag för hon/de har ju ingen annan(Vad nu det kan bero på) om jag inte vill. Har en egen familj, att tänka på nu...