• Anonym (Ok)

Hur lång tid tog det innan ni mådde ok?

Efter en svår skilsmässa?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni mådde ok?
  • MochEsmamma

Tog lång tid. Efter ett par år började jag dejta igen men var egentligen inte redo för det. Tog några år till och ytterligare en separation innan jag började känna mig hel igen.

• Anonym (Ok)

Är skilsmässa svårare ta sig genom än cancer?? Hur upplevde ni som haft det oxå

Kram

• MochEsmamma

Tog lång tid. Efter ett par år började jag dejta igen men var egentligen inte redo för det. Tog några år till och ytterligare en separation innan jag började känna mig hel igen.

• Anonym (Skilsmässan var fantastisk!)

6-7 år, men det var inte skilsmässan jag behövde hämta mig ifrån, det var förhållandet.
    Jag fattade inte förrän precis i slutet hur fruktansvärt dåligt jag mådde, och hur totalt jag gett upp mig själv för att försöka få det att fungera.
    Jag önskar att jag hade gett upp och skilt mig långt tidigare i stället för att kasta bort så många år på att försöka få det att fungera.

• Anonym (Skilsmässan var fantastisk!)
    Anonym (Ok) skrev 2018-09-15 23:09:40 följande:

Kram

Detta måste vara en av topp 3 sjukaste frågor jag sett på FL. Grattis!
  • Anonym (Ok)

Hur vet man det

Att man gett upp sig själv mer än normalt

• Anonym (faktor)
    Anonym (Ok) skrev 2018-09-15 23:09:40 följande:

Kram

Går inte att jämföra åt något håll.

Det finns skilsmässor där båda är eniga, förblir vänner och samarbetar bra om barnen; det finns skilsmässor när en blir en sjuk stalker som använder barnen som slagträn och hotar att spärra in den andra föräldern på psyk.

Det finns cancerdiagnoser som leder till ett bortopererat födelsemärke och sen är det klart och livet är lika fint igen, och det finns de som får bukspottkörtelcancer och dör inom 3 månader.

Och oftast hamnar båda sakerna någonstans mellan ytterligheterna.
Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni mådde ok?