• Anonym

Ångest som kryper i kroppen

Har sån ångest!!
    Det liksom kryper i kroppen och så mår jag illa hela tiden. Trött håglös, likgiltig och ledsen från mprgon till kväll..
    Värst e det när jag vaknar på morgonen och funderar över hur dagen skall bli , då känns allt nattsvart och jag vill helst bara sova vidare fast jag har problem med att sova så det går inte. Jag känner mig rädd för att hamna i en djup depression efter en lång tids påfrestningar. Har verkligen kämpat och försökt hålla huvudet ovanför ytan och lyckats ganska bra. Men nu känns det som allt kommer ikapp mig och ångesten kryper i kroppen och gör sig påminnd varje dag. Vet inte vart jag ska vända mig. Får ingen hjälp från BVC, har försökt men denna kommun har inga resurser för individuell terapi. Känner att jag måste kämpa för mitt barn skull. Kan ju inte vara konstant deprimerad när jag ska vara en bra mamma. Mitt barn e 14 mån.
    Snälla vart ska man söka hjälp , hur hittar man nån bra och inte alltför dyrt...har ju så dålig ekonomi också.
    Jag orkar på riktigt inte mer snart!

• Svar på tråden Ångest som kryper i kroppen
  • Fiabus

Hej
    Tråkigt att du känner dig så ledsen. Känner igen mig. Det enda som hjälper mig är att prata med någon. Vet inte var du bor men har ni inget som heter Oasen?, där kan man prata kostnadsfritt.

Ville bara säga att du inte är ensam.

• mamma 01

Kontakta din läkare!!
    Jag hade precis som dig o säkte hjälp pga ångest.
    Jag går o pratar hos en psykolog o äter citalopram + propavan.

• Maijan

Ring vc o be om att få träffa en läkare. Be sedan läkaren att skriva en remiss till psykolog el kurator. Besök hos kurator kostar 70 kr/gång tror jag. Det är en start i alla fall. Om du behöver (mer) terapi så kan de hjälpa dig med vart du skall vända dig. I vissa städer kan man få gå hos studenter som håller på och utbildar sig till psykologer el terapeuter, och de brukar då vara billigare. Försök ta tag i det här så fort som möjligt nu- för det finns ju hjälp att få!! Har själv gått till kurator när jag mått dåligt o det har blivit bättre. Kram på dig!

• Anonym

Skulle kunna varit jag som skrev ditt inlägg...känner verkligen igen mig. Men jag känner redan att jag är i en djup depression, vet inga råd att ge dig men sänder en kram allafall.

• koninen

Ta kontakt med vårdcentralen, därigenom kan du får prata med psykolog, för 140 kr per gång tror jag, så fort du kommer upp på högkostnadds kort är det ju gratis!!

har själv oxå ångest & PÅ, äter buspar å väntar på samtals kontakt!!

Lycka till, mense till att gå till en läkare, det behövs om man ska orka!!

Kram

• Anonym

Tackar för tips! Ska prova att kontakta bvc igen då och få komma till en läkare. Nånstans måste man ju kunna få hjälp som inte kostar 1000 kr per gång tycker man. Jag menar en av anledningarna säkert till detta e ju att man får en enormt pressad ekonomi när man som kvinna förväntas arbeta och passa barn samtidigt. Om man nu e ensamstående som jag e och det e svårt med barnvakt och så också och ett ex som förvärrar tillvaron hela tiden.. Ja det är inte lätt..suck

• mamma 01

TS: Är ensamstående me min lilla tjej.
    Du kommer få hjälp :)

• Anonym (finns hopp)

Kolla in tråden "viktigt för er som mår dåligt". Bra tips om man fastnar i vården.

Svar på tråden Ångest som kryper i kroppen