• lillis87

    Tom hinnsäck v. 5+1! Inga symptom

    Hej!

    Har gjort en IVF och är därför säker på datum. Är i v. 5+1 och var idag inne och gjorde VUL (som jag lyckats tjata till mig). Såg ENDAST en hinnsäck på 9mm. Inget mer. Har dessutom inte längre ömma bröst vilket jag haft senaste dagarna. Inga andra grav-symptom heller. Någon som vet nått eller varit med om en liknande situation?? Känner mig ledsen och är orolig för MA.....

  • Svar på tråden Tom hinnsäck v. 5+1! Inga symptom
  • EpicNurse

    Det är sällan man har några speciella symtom så tidigt. Och har man det så kommer och går dom.

    Förstår dock inte varför du tvunget skulle tjata dig till ett ul så tidigt. Det är extremt vanligt att man inte ser något. Tidigt ul bör ej göras innan 6+0.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • lillis87

    EpicNurse, jag är i v. 5+2 enl min IVF klinik. Men en dag hit eller dit kanske inte spelar någon roll. Vet att det är tidigt. Så du menar att om 5 dagar borde man se det man ?vill? se? Jag tycker åtminstone gulesäcken borde ha synts nu.

  • Kronärtskockan
    lillis87 skrev 2018-09-17 14:15:32 följande:

    EpicNurse, jag är i v. 5+2 enl min IVF klinik. Men en dag hit eller dit kanske inte spelar någon roll. Vet att det är tidigt. Så du menar att om 5 dagar borde man se det man ?vill? se? Jag tycker åtminstone gulesäcken borde ha synts nu.


    Fem dagar kan göra mycket. De flesta kliniker vill inte göra ul förrns 8+0, några enstaka 6+0. Finns en anledning till det! Försök ha is i magen, vet att det är svårt, har själv upplevt ma och insett att det finns ändå inget man kan göra åt saken vare sig nu eller om en vecka
  • EpicNurse
    lillis87 skrev 2018-09-17 14:15:32 följande:

    EpicNurse, jag är i v. 5+2 enl min IVF klinik. Men en dag hit eller dit kanske inte spelar någon roll. Vet att det är tidigt. Så du menar att om 5 dagar borde man se det man ?vill? se? Jag tycker åtminstone gulesäcken borde ha synts nu.


    Ja det gör extremt stor skillnad eftersom hinnsäcken växer ca 1 mm om dagen. Man borde om 5 dagar se en gulesäck i alla fall.

    Ser man inte en viabel graviditet vid första ultraljudet bör man vänta minst 10 dagar innan nästa, för att inte råka göra ul för tidigt ännu en gång.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Aamon

    Gjort vul i 5+6- syntes inget

    Vul 7+4- syntes foster med hjärtaktivitet

    Vul innan v8 tillför sällan annat än onödig oro. Gjort vul vid ett tillfälle i v7+3 och gick då att se ett levande utomkvedshavandeskap. Hade dock symtom som tydde på det då så gjordes av den anledningen.

  • lillis87

    Jag har gjort IVF precis. Tjatade som du till mig UL I vecka 5+1.

    Läkaren såg en tom hinnsäck på 9mm.

    Jag tappade hoppet helt.

    Men ICKE!

    Idag sitter jag här med ?den tomma? hinnsäcken.

    Hon är 4 veckor och hur fin som helst.

    *pepp pepp*

  • Enkeli

    Vet att tråden är gammal men undrar om fler har samma erfarenheter- jag gjorde vul 6+0 och var en tom hinnsäck. Läkaren igår på min ivf klinik tyckte sig se en skugga så fick inga mediciner för tömning- tillbaka på fredag.. kräks och är trött. Så jobbigt!

Svar på tråden Tom hinnsäck v. 5+1! Inga symptom