• Mimmiiiii87

Clearblue ägglossningstest efter missfall

Någon som kan hjälpa mig.....

Fick missfall för 2 veckor sedan.

Allt kom ut dag 2 (kollat på vul)och slutade blöda helt för några dagar sedan.

Vill nu köra igång igen så fort det är möjligt.

Har testat med clearblues ägglossningstest sedan några dagar och de har visat en tom ring.

Kan man lita på att testen kommer stämma nu då?

Vet att ägglossningstest kan visa positivt en tid efter missfall utan att man har ägglossning men med tanke på att jag faktiskt fått NEGATIVT borde man väl kunna lita på när det blir positivt så småningom, eller?

Kan tillägga att jag även gravtestat och de är i princip negativa, väääääldigt lite synbart positivt imorse men knappt så man såg det om man inte tittade väldigt noga.

• Svar på tråden Clearblue ägglossningstest efter missfall
  • Miccim

Det verkar vara lite olika för folk hur clearblue ägglossningstester fungerar. För mig visade den rätt, men har läst om de som testet visat fel för. Efter missfallet fick jag 1 dag tom ring, 9 dagar med blinkande gubbe istället för 2 dagar som jag hade i normala fall. Sedan fick jag en fast glad gubbe, och blev gravid.

• CH90

Tråkigt med missfallet. Är själv i en sådan sits. Men mitt har pågått sedan april.. Först nu, igår, fick jag utslag på LH testet som +.
    Hoppas att de stämmer!

Och att dina tester visar svagt positivt fortfarande är inte konstigt, det tar tid innan hormonet försvinner från kroppen , (tog 3 v för mig, efter skrapning)

Skulle ändå säga - lite på testerna, och prova olika typer. Sticka och digitalt ex.

• Mimmiiiii87
    CH90 skrev 2018-09-18 13:49:54 följande:

Tråkigt med missfallet. Är själv i en sådan sits. Men mitt har pågått sedan april.. Först nu, igår, fick jag utslag på LH testet som +.

Hoppas att de stämmer!

Och att dina tester visar svagt positivt fortfarande är inte konstigt, det tar tid innan hormonet försvinner från kroppen , (tog 3 v för mig, efter skrapning)

Skulle ändå säga - lite på testerna, och prova olika typer. Sticka och digitalt ex.

Sedan april?!?! Stackare fy vad jobbigt :( Tycker dessa 2 veckor varit dryga, kan inte ens föreställa mig hur du måste haft det.... Håller tummarna för dig nu iaf :)

Kör med stickor också, tycker de är svårare och tyda bara än clearblues, där är det mer svart på vitt :)

Idag var gravtestet helt negativt dock så hoppas kroppen är på G igen.....
  • Mimmiiiii87
    Miccim skrev 2018-09-17 17:20:43 följande:

Det verkar vara lite olika för folk hur clearblue ägglossningstester fungerar. För mig visade den rätt, men har läst om de som testet visat fel för. Efter missfallet fick jag 1 dag tom ring, 9 dagar med blinkande gubbe istället för 2 dagar som jag hade i normala fall. Sedan fick jag en fast glad gubbe, och blev gravid.

De har fungerat klockrent innan för mig men nu är ju situationen lite annorlunda...

Använder de som bara visar fast gubbe och nu har det varit tom ring flera dagar så hoppas det stämmer när den glada nu än kommer :)
  • CH90
    Mimmiiiii87 skrev 2018-09-18 17:19:01 följande:
    Sedan april?!?! Stackare fy vad jobbigt :( Tycker dessa 2 veckor varit dryga, kan inte ens föreställa mig hur du måste haft det.... Håller tummarna för dig nu iaf :)

Kör med stickor också, tycker de är svårare och tyda bara än clearblues, där är det mer svart på vitt :)

Idag var gravtestet helt negativt dock så hoppas kroppen är på G igen.....
    Ja, precis sedan april.. fick MA vecka 12, fick piller att sätta igång missfallet, slutade i skrapning v 14-15.. Sen fick jag sepsis efter skrapning och inlagd ett par dagar. Så kroppen har väl tagit en hel del stryk efter den infektionen.. Men Kanske  KANSKE att kroppen är på G tillbaka nu! :) 
Svar på tråden Clearblue ägglossningstest efter missfall