• Fikonbebis

    Mjölk på natten men inte på dagen

    Hej,

    Vet inte om någon annan kanske upplevt samma som jag; jag upplever att jag har Massor av mjölk på natten och på dagen har jag inte tillräckligt för att mätta min son. Någon som har några tips på hur jag kan vända på det och ha mycket mjölk på dagen istället?

  • Svar på tråden Mjölk på natten men inte på dagen
  • fanola

    Jag läste mkt om de förut när ja va rädd att ja inte hade tillräckligt och det står då att man ?tillverkar? mer nattetid när man sover. Så de är nog svårt att vända på de, men tar ditt barn flaska? För då kan du ju efter varje amning på natten pumpa lite så du har på dagen..

    Tröttsamt men kanske bra om du tycker de är jobbigt på dagen..

  • Fikonbebis

    Jag pumpar just nu på natten för att ha lite extra på dagen. Men läste att om man pumpar på natten kan kroppen tro att bebisen behöver mer mjölk på nätterna och att brösten bara blir mer och mer spända. Alltså att man bara förvärrar natt situationen. Bättre att bara pumpa gör att lätta på trycket i brösten och sen låta det vara.? Hur gick det för dig? Matade du extra med flaska på dagen?

  • Fikonbebis

    Jag pumpar just nu på natten för att ha lite extra på dagen. Men läste att om man pumpar på natten kan kroppen tro att bebisen behöver mer mjölk på nätterna och att brösten bara blir mer och mer spända. Alltså att man bara förvärrar natt situationen. Bättre att bara pumpa gör att lätta på trycket i brösten och sen låta det vara.? Hur gick det för dig? Matade du extra med flaska på dagen?


    fanola skrev 2018-09-17 17:57:48 följande:

    Jag läste mkt om de förut när ja va rädd att ja inte hade tillräckligt och det står då att man ?tillverkar? mer nattetid när man sover. Så de är nog svårt att vända på de, men tar ditt barn flaska? För då kan du ju efter varje amning på natten pumpa lite så du har på dagen..

    Tröttsamt men kanske bra om du tycker de är jobbigt på dagen..


    Jag pumpar just nu på natten för att ha lite extra på dagen. Men läste att om man pumpar på natten kan kroppen tro att bebisen behöver mer mjölk på nätterna och att brösten bara blir mer och mer spända. Alltså att man bara förvärrar natt situationen. Bättre att bara pumpa gör att lätta på trycket i brösten och sen låta det vara.? Hur gick det för dig? Matade du extra med flaska på dagen?
  • Let it Rain

    Varför tror du att du inte har tillräckligt på dagen? Och hur ofta äter din son nattetid resp dagtid?

  • SI12344
    Fikonbebis skrev 2018-09-17 18:52:58 följande:

    4 veckor


    Brösten beter sig lite konstigt i början.

    Daglig regelbunden pumpning stimulerar mjölkproduktionen så det finns risk att skapa överproduktion (magknip hos barnet, obehag för mamman).

    Om dina bröst är väldigt spända på kvällen så betyder inte det att lite mjukare bröst på dagen innebär för lite mjölk. Snarare att de är i fas på dan...

    Är barnet missnöjt i samband med amning?
  • LillaJag06

    Gå med i gruppen ? Amningshjälpens slutna grupp?

    Du kommer få otroligt mycket hjälp där inne.

    Välkommen in :)

Svar på tråden Mjölk på natten men inte på dagen