• Anonym (Posit­ivt överra­skad.)
    Äldre 17 Sep 21:52
    970 visningar
    4 svar
    +1
    4
    970

    Allt i Afghanistan är inte hemskt! Se själv

    Det kanske finns fler än jag som har en väldigt negativ bild utav Afghanistan.

    Massmedia rapportering är ju för det mesta mest inriktad på det negativa. Jag gjorde en enkel sökning på youtube och hittade fler positiva inslag om ett Afghanistan som börjar återuppbyggas. Jag blev förvånad. Se själva.















  • Svar på tråden Allt i Afghanistan är inte hemskt! Se själv
  • Anonym (Posit­ivt överra­skad.) Trådstartaren
    Äldre 18 Sep 19:00
    #1

    Visst verkar det finns hopp för Afghanistan. Eller har jag fel?

  • Anonym (Ja)
    Äldre 18 Sep 19:27
    #2
    +1
    Anonym (Positivt överraskad.) skrev 2018-09-18 19:00:07 följande:

    Visst verkar det finns hopp för Afghanistan. Eller har jag fel?


    Ja det skulle jag tro att du har. Kan inte se att det finns hopp för Afghanistan. Varför håller jag jag osagt eftersom att om jag skulle skriva det skulle någon anmäla det och jag bli bannad.
  • Anonym (!)
    Äldre 18 Sep 19:33
    #3
    +1

    Mm, det finns liknande positiva filmer om Nordkorea, men inte vill jag flytta dit heller.

  • Anonym (Posit­ivt överra­skad.) Trådstartaren
    Äldre 18 Sep 21:01
    #4
    Anonym (!) skrev 2018-09-18 19:33:24 följande:

    Mm, det finns liknande positiva filmer om Nordkorea, men inte vill jag flytta dit heller.


    Det är en skillnad på Nordkorea som är ett stängt kommunistiskt land och på Afghanistan. Människor har kunnat fly från Afghanistan men det verkar ju som om det har skett positiva förändringar där. 
    Jag tror att de flesta skulle vilja kunna återvända till sitt hemland.  Och nej jag skulle inte heller vilja flytta till Afghanistan utan någon speciell anledning.

    Men det jag menar att allt är inte nattsvart som man kan tro ibland via media.
Svar på tråden Allt i Afghanistan är inte hemskt! Se själv