• Anonym (?)

När låta bebis träffa folk?

Hur många månader måste bebisen va innan man kan börja träffa folk och släppa försiktigheten med farliga virus som exempelvis Rs virus?

• Svar på tråden När låta bebis träffa folk?
  • Anonym (Kvinna)

*bebisen

Såvida "bebis" inte är namnet på bebisen, då blir det Bebis, alltså med stor bokstav.

• Anonym (Mamma till två)

Månader? Går väl inte att isolera sig, däremot kanske inte vem som helst behöver hänga ner i vagnen.

• Anonym (Mamman)

Jag gick på café med en väninna så fort vi lämnade BB. Så efter 2 dagar träffade mitt barn andra människor.
    Isolerad och totalt ensam i flera månader låter helt olidligt.

• Anonym (Går inte.)

Oj jag har aldrig pallat att sitta inne och glo i flera månader. Hade blivit galen. Jag har varit ute från start. Men kanske inte träffa folk som är förkylda. Tyvärr fick äldsta Rs när hon var 5 veckor men då var det hennes pappa som blev sjuk på arbetet och smittade henne fast han försökte hålla sig borta så gått det gick. Sen har jag 5 barn och dom ändra har gått på förskola skola så man kan inte isolera sig ändå. Livet fortsätter även med en liten bebis. Alla mina barn lever och mår bra.

• Anonym (Ulrica)

Vi var och handlade med sonen första gången när han var 8 månader.

• Guldbarb

Sonen föddes i september så han träffade folk från start, var försiktigare under vintern med att folk skulle vara friska men isolerade oss inte. Nr 2 är beräknad i december så vem som kommer nära kommer vi vara lite restriktiva med (så de är friska) men jag tror största rs risken där är storebror och lämning/hämtning på förskolan.

Jag höll på att stryka med av rs virus som 2 åring men ska man vänta så länge blir man ju tokig. Så se till att folk är friska som kommer nära :)

• Anonym (Mamman)
    Anonym (Ulrica) skrev 2018-09-18 07:10:06 följande:

Oj jösses....att du stod ut isolerad så länge. Men du hade väl besök på BB och hemma av dina nära och kära antar jag?
  • Anonym (Går inte.)

Omg galet
  • Anonym (Mamma till två)

Oj!! Första barnet antar jag? Men du måste varit ganska isolerad? Jag hade dött av det.. Men ni hade väl besök hemma?
  • Anonym (XX)

VI fick barn i jan -07, ingen som pratade om RS med oss så jag kastade mig ut i livet direkt. Fikorna avlöste varandra hemma och jag åkte buss ner på stan etc.
    Jag hade inte kunnat tänka mig att sitta hemma i soffan och bara prata med mig själv.
    Tror på lite handtvätt och sunt förnuft.

Svar på tråden När låta bebis träffa folk?