När låta bebis träffa folk?
Hur många månader måste bebisen va innan man kan börja träffa folk och släppa försiktigheten med farliga virus som exempelvis Rs virus?
Hur många månader måste bebisen va innan man kan börja träffa folk och släppa försiktigheten med farliga virus som exempelvis Rs virus?
*bebisen
Såvida "bebis" inte är namnet på bebisen, då blir det Bebis, alltså med stor bokstav.
Månader? Går väl inte att isolera sig, däremot kanske inte vem som helst behöver hänga ner i vagnen.
Jag gick på café med en väninna så fort vi lämnade BB. Så efter 2 dagar träffade mitt barn andra människor.
Isolerad och totalt ensam i flera månader låter helt olidligt.
Oj jag har aldrig pallat att sitta inne och glo i flera månader. Hade blivit galen. Jag har varit ute från start. Men kanske inte träffa folk som är förkylda. Tyvärr fick äldsta Rs när hon var 5 veckor men då var det hennes pappa som blev sjuk på arbetet och smittade henne fast han försökte hålla sig borta så gått det gick. Sen har jag 5 barn och dom ändra har gått på förskola skola så man kan inte isolera sig ändå. Livet fortsätter även med en liten bebis. Alla mina barn lever och mår bra.
Vi var och handlade med sonen första gången när han var 8 månader.
Sonen föddes i september så han träffade folk från start, var försiktigare under vintern med att folk skulle vara friska men isolerade oss inte. Nr 2 är beräknad i december så vem som kommer nära kommer vi vara lite restriktiva med (så de är friska) men jag tror största rs risken där är storebror och lämning/hämtning på förskolan.
Jag höll på att stryka med av rs virus som 2 åring men ska man vänta så länge blir man ju tokig. Så se till att folk är friska som kommer nära :)
VI fick barn i jan -07, ingen som pratade om RS med oss så jag kastade mig ut i livet direkt. Fikorna avlöste varandra hemma och jag åkte buss ner på stan etc.
Jag hade inte kunnat tänka mig att sitta hemma i soffan och bara prata med mig själv.
Tror på lite handtvätt och sunt förnuft.