• Anonym (Jg)

Hur mycket gb surf använder du per månad ?

Surf

• Svar på tråden Hur mycket gb surf använder du per månad ?
  • Sharper

Jag har 2gb i mitt abonnemang och jag använder aldrig slut på det då de finns wi-fi på de flesta ställen jag är på :)

• Anonym (H)

Jag har 1gb surf och använder knappt upp något alls. Jag sitter jämt och ständigt men mobilen, men är oftast uppkopplad till wi-fi. Klarar mig hur bra som helst och billigaste abonnemanget är det också, så jag är nöjd!

• Anonym (Jg)

Menar totalt i mobil och hemmets wifi

• Heliena
    Anonym (Jg) skrev 2018-09-19 06:18:28 följande:

Alltså hemmets wi-fi räknas ju i hastighet, dvs mb/sek.. Jag har 100/100 mb bredband, har ingen dongel med abonnemang där jag betalar för gb.
  • Sharper
    Anonym (Jg) skrev 2018-09-19 06:18:28 följande:

Går ju inte att räkna. Vi är 2 vuxna och 3 barn som använder wi-fi hemma. Barnen kollar mycket Youtube eller barnkanalen. Vi vuxna kollar på Netflix tex. Men vi har vanligt bredband och då är det inte gb man räknar utan hastighet
  • Anonym (Jg)

Hur mycket tror ni hade behövts om ni räknade total per månad? Räcker 20 gb i månaden totalt?

• Anonym (A)
    Anonym (Jg) skrev 2018-09-19 06:30:46 följande:

Hur mycket tror ni hade behövts om ni räknade total per månad? Räcker 20 gb i månaden totalt?

Det beror ju helt och hållet på hur mycket du använder nätet, och hur (vad du gör på nätet). För mig hade det inte räckt.
  • Anonym (?)

Ska du kolla på film/video/youtube räcker det troligtvis inte, annars går det kanske.

• Anonym (Jg)

Drar familjeliv. Se mkt surf?!

• mammatill6

[quote=79068150][quote-nick]Anonym (Jg) skrev 2018-09-19 06:30:46 följande:[/quote-nick]Hur mycket tror ni hade behövts om ni räknade total per månad? Räcker 20 gb i månaden totalt?[/

Vi hade mobilt bredband en period vid flytt. Vi streamar tv så där drar det en del. Plus 5 barn som kollar youtube. 200 GB räckte i 4 dagar.

• Anonym (mycket)

Jag bränner upp 10-12 gb per månad på telefonen (har ett abonnemang på 20 gb/mån). Bredbandet hemma är på 500/500, vilket behövs då vi är en stor tekniknördfamilj. Gubben min vill uppgradera till 1000/1000 men jag är för snål.

Huruvida 20 gb/mån räcker för er beror ju på vad ni gör. Att streama en film från Netflix går på ca 1 gb tex. Att surfa på familjeliv o Aftonbladet kostar oxå surf.

Svar på tråden Hur mycket gb surf använder du per månad ?