• Anonym (Brintellix)

Börjat förlora mina känslor för min fru efter insättning med antidepressiva (Brintellix)

Som rubriken säger så har jag börjat förlora mina känslor för min fru efter insättning med antidepressiva (Brintellix)

Är det en biverkning som inte står med i bipacksedeln, eller har jag bara förlorat känslorna av andra skäl?

Jag känner att jag börjar må bättre psykiskt dock. Jag har börjat få tillbaka mina intressen och livet känns allmänt lättare för övrigt.

• Svar på tråden Börjat förlora mina känslor för min fru efter insättning med antidepressiva (Brintellix)
  • Anonym (Brintellix)
    Colourfulrainbow skrev 2018-09-19 10:29:17 följande:

Aldrig hört talas om detta. Men Brintellix är en ganska ny medicin. Har du pratat med din läkare?

Nä, jag har precis börjat med den så det kan vara insättningssymptom. Kan se min fru naken ibland men inte känna nånting i dom lägre regionerna heller. Innan så vaknade den till direkt.

Jag ska ta kontakt med min läkare om det imorgon.
  • Anonym (G)
    Colourfulrainbow skrev 2018-09-19 10:29:17 följande:
    Aldrig hört talas om detta. Men Brintellix är en ganska ny medicin. Har du pratat med din läkare?
    Samma här.
  • 1234568

Alla depressions mediciner har biverkningar. En del vet man om, andra inte. Och alla reagerar lite olika på olika mediciner. Och en sak är dock säkert, mediciner kan orsaka exakt vad som helst.

Dock är det inte helt ovanligt att man kan bli känslomässigt avtrubbad i början av behandlingen. Vissa upplever det under hela behandlingen. Inte heller allt för ovanligt att sexlusten påverkas.

Tala med din läkare om saken. Finns ju många andra sorter du kan testa. Eller så står du ut med dessa biverkningar under behandlingstiden. Dock tycker jag inte det är värt det om du tror det kan förstöra ditt äktenskap, då ska du byta sort.

Svar på tråden Börjat förlora mina känslor för min fru efter insättning med antidepressiva (Brintellix)