• Mellanrum

    Jobb som ej kräver högt tempo / referenser

    Jag har extrajobbat via ett bemanningsföretag på ett företag, inom logistik. Det har jag gjort de senaste två vintrarna. Jag har skickat in en ansökan till företaget, för jag ville bli anställd direkt av dem istället. Men, de hörde inte av sig. Och jag har nu fått besked att de tycker bra om mig, men att jag är för långsam. Jag lyckas inte packa så många paket som man ska. Och då ska sägas att det inte handlar om att bara lägga produkter i paket och försluta dem, utan det ska vara lyxigt förpackat och väldigt noggrant. Men mitt problem är att mitt fokus hamnar mer på det kvalitativa så att effektiviteten tar skada.

    Jag tror att jag inte är en så snabb person i allmänhet heller. Handlar inte om att jag vill sitta och ta det lugnt, jag vill kunna vara effektiv och jobba i tempo, men mitt tempo når väl inte upp till den typen av jobb.

    Det känns som att det är så många jobb som kräver att man ska kunna arbeta i högt tempo och stressig miljö.

    Men, vilka extrajobb finns det som inte har lika stort fokus på tempo? Och är det någon mer här som kan relatera? Jag har svårt att inte ta sånt här personligt. Man kan inte vara bra på allt, men jag har svårt att acceptera det faktumet.

    Samt, om jag söker en tjänst hos ett annat företag inom logistik/lager och anger ovan företag som referens, (för de lär ju vilja ha referens därifrån), ska jag på intervjun nämna att jag inte lyckades nå upp till just det målet? Och förklara vad jag fann svårt (balansen mellan kvalitet och effektivitet). Tänkte söka en tjänst nämligen - om jag ej hittar annat-, och där verkar det bara vara att skanna paket, så det lär jag inte ha samma problem med tänker jag. Och tänker att det kan vara bra att på förväg förklara det, ifall referenspersonen sen efteråt nämner att jag inte nådde upp till effektivitetsmålen. Men jag kommer ju bortsett från det få bra referenser därifrån.

Svar på tråden Jobb som ej kräver högt tempo / referenser