• Linniiizz97

Lurad på nätet

Hej!

Jag köpte studieböcker från en sida som heter kurslitteratur.se för 1000:- och har blivit lurad på pengarna?
    Jag har bankuppgifter på personen och eventuellt namn.

Vad kan jag göra nu?

• Svar på tråden Lurad på nätet
  • Aniiee

Du menar att du inte fick några böcker?

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • brallison

Har inte webbsidan nåt ansvar? Vad står i deras vilkor? Oavsett så ska du kontakta dem - om det är verkligen ett "scam", så måste de veta om det och blockera säljaren.

• Djuping
    Linniiizz97 skrev 2018-09-20 15:40:08 följande:

Hej!

Jag köpte studieböcker från en sida som heter kurslitteratur.se för 1000:- och har blivit lurad på pengarna?

Jag har bankuppgifter på personen och eventuellt namn.

Vad kan jag göra nu?

Är det privatpersoner som säljer där? Hur länge sedan var det som du överförde summan?
  • Linniiizz97
    brallison skrev 2018-09-20 15:55:34 följande:

Har inte webbsidan nåt ansvar? Vad står i deras vilkor? Oavsett så ska du kontakta dem - om det är verkligen ett "scam", så måste de veta om det och blockera säljaren.

jag har kontaktat företagsägaren men inte fått svar
  • Linniiizz97
    Djuping skrev 2018-09-20 15:59:43 följande:
    Är det privatpersoner som säljer där? Hur länge sedan var det som du överförde summan?
    i fredags. 
  • Djuping
    Linniiizz97 skrev 2018-09-20 16:08:23 följande:
    i fredags. 
    Hade avvaktat till mitten av nästa vecka och har det inte kommit ngt. senast onsdag. Kan av olika anledningar ta extra tid.
  • Djuping
    Linniiizz97 skrev 2018-09-20 16:08:23 följande:
    i fredags. 
    Hade avvaktat till mitten av nästa vecka och har det inte kommit ngt. senast onsdag. Kan av olika anledningar ta extra tid.
  • Linniiizz97
    Djuping skrev 2018-09-20 21:43:26 följande:
    Min sambo har skrivitt till kvinnan för att kolla henne och å skrev hon att hon fortfarande hade böckerna hon ''skickat'' till mig. och jag har postnords app som aviserar om ett paket är på väg, inte fått något besked där. Tycker att jag har tillräckligt mycket som talar för att hon inte skickat.
  • Mirva
    Linniiizz97 skrev 2018-09-21 07:59:05 följande:

Min sambo har skrivitt till kvinnan för att kolla henne och å skrev hon att hon fortfarande hade böckerna hon ''skickat'' till mig. och jag har postnords app som aviserar om ett paket är på väg, inte fått något besked där. Tycker att jag har tillräckligt mycket som talar för att hon inte skickat.

Hon skrev ju atthon fortfarande hade böckerna? Då har hon ju inte skickat dem?
Svar på tråden Lurad på nätet