Artros i nacken någon??
Någon med artros i nacken? Har ni några symptom på svaghet i en arm och ben?
Någon med artros i nacken? Har ni några symptom på svaghet i en arm och ben?
ingen?
Jag har både artros och så något hål i nacken. Och ja, jag har domningar i armen när den hamnar i vissa lägen. Speciellt framsidan av armen och ut i tummen, pekfingret och långfingret. Även benet kan kännas svagare mellan varven, mest en sida som är drabbad. Har även hänt att huvudet har domnat bort...det var obehagligt.
Vaknade upp en morgon förra sommaren med domnad vänsterhand, smärta och svaghet i armen och bröstmuskulatur. Från att ha gjort bortåt 100 armhävningar kunde jag knappt göra en. Efter röntgen och undersökning konstaterades det nackartros. Behandlingen var träna, träna och träna. Inga operation var aktuell i det området. Nu efter över 1 år är jag nästan tillbaka styrkemässigt. Tar tid men det blev bra.
Jag har både artros och så något hål i nacken. Och ja, jag har domningar i armen när den hamnar i vissa lägen. Speciellt framsidan av armen och ut i tummen, pekfingret och långfingret. Även benet kan kännas svagare mellan varven, mest en sida som är drabbad. Har även hänt att huvudet har domnat bort...det var obehagligt.
Vaknade upp en morgon förra sommaren med domnad vänsterhand, smärta och svaghet i armen och bröstmuskulatur. Från att ha gjort bortåt 100 armhävningar kunde jag knappt göra en. Efter röntgen och undersökning konstaterades det nackartros. Behandlingen var träna, träna och träna. Inga operation var aktuell i det området. Nu efter över 1 år är jag nästan tillbaka styrkemässigt. Tar tid men det blev bra.
Jag har artros mellan flera kotor i nacken men inga domningar och ingen smärta. Endast extrem svaghet i en arm samt svaga ben. Upplever du också Endast svaghet eller är det alltid förenar med smärta och domningar?
Jag hade problem för fyra år sen, unde inte röra nacken och misstänkte diskbrock. Men en magnetröntgen visade inget sådant, utan endast lite artros....fick akupunktur och det osv och efter ett halvår blev det bra. Jag misstänker därför att det är det som spökar igen men nu är det ingen smärta alls. Läste dock någonstans att artros kan leda till att det tar skada och att känsel kan påverkas. Dock visade inte magnetröntgen på några nervinflammationer i nacken och läkaren tror inte det är artrosen som spökar. Har även artros i svanken.
Har svaga ben och framförallt en svag arm som jag inte kan lyfta upp längre. Benen viker sig av trötthet emellanåt och jag har fått en långsammare gångstil pga detta.
Läkaren tror det är nevrologiskt, någon sa det kan vara parkinssons. Men jag vet inte....
Det kom mer smygande men ändå har det förvärrats snabbt på ett år mycket.
När du känner av din svaghet, hur påverkar det dig? Har du minskad muskelkraft? För jag kan inte bära saker med min svaga arm och handen blir också fumlig.