Oromantisk partner
Jag saknar romantik & att bli överraskad. Min kille är verkligen superfin, jag vet att han älskar mig men detta tär verkligen på mig ibland.
Jag är en väldigt romantisk person. Gillar tanken på att få tex. blommor, få en spontan present, bli utbjuden. Men det behöver inte vara storslaget alls. En post-it där han säger att han älskar mig, komma med förslag om att göra något eller åka någonstans. Ringa mig på jobbet bara för att säga att han älskar mig. Jag har under vårt förhållande stått till 99% stått för uppvaktning. Han gjorde lite gulliga grejer när vi var nyförälskade. Typ 2-3 ggr. Men sen tog det slut. Det är dessutom alltid jag som tar initiativ till att hitta på något annat än att kolla på tv i mjukisbrallor hela helgen, vilket börjar bli så himla tråkigt! (Bor ej tsm än) Och då älskar jag ändå att bara slappa när jag är ledig, är absolut inte en person som behöver aktivera mig konstant. Men jag märker ju att vi lever upp lite båda två om vi kommer ut och gör något, bio, museum, skogen, bada eller vad som helst.
Har tröttnat på att komma med förslag, överraska och uppvakta. Vill fortsätta egentligen men är så tråkigt när man inte någonsin får något tillbaka. Känner mig fånig, vet ju att han älskar mig, men jag tror ändå att det är något som är viktigt i ett förhållande för att hålla uppe romantiken, att överraska lite då och då. Känner att det bla. påverkar min sexlust och gör att jag känner mig osäker ibland om han verkligen är lika kär i mig som tidigare. Han menar på att han är det, att han bara är dålig på sånt. Men han var ju obviously bra på det när vi var nyförälskade... Känns som att han tar mig lite för givet vilket känns så tråkigt. Jag menar visst, efter några år tillsammans så blir det vardag, men jag har ändå försökt och försöker kämpa för att få in lite "vardagsmagi". Det uppskattas av honom, men är tillslut inte roligt att bara ge och ge som sagt. Det behöver ju inte vara mycket. Hade blivit glad om han hade plockat typ en vitsippa. Jag hade gärna firat tex. årsdagar bara för att ha något att fira, men han tycker bara sånt är tramsigt. Samma med alla hjärtans dag.
Någon mer som är "hopplöst romantisk" och saknar detta? Är det någon vars partner är superromantisk? :) Kanske får läsa lite romantiska böcker ist haha.