• Anonym9595

Orolig

Hej,känner mig orolig jag och tjejen har varit tillsammans i drykt 6år, Hon börjat prata med en killekompis/arbetskamrat mycke mer nu när han rakat av sig skägget och klippt sig och hon tycker att han blivit snygg,hon säger även att de är därför hon börjat prata med honom mer, innan gillade hon inte att prata med honom men nu har han bjudit henne på bio och hon vill följa med, hon har nästan aldrig varit ute och gjort grejor med kompisar förut, speciellt inte killar, vi har även haft lite tjafs dom senaste dagarna och när jag frågar om ett ärligt svar på om hon fortfarande älskar mig så får jag till svar att hon inte älskar mig lika mycke men tror att de går att bygga upp, känns väldigt konstigt tycker jag, vad tycker ni?

• Svar på tråden Orolig
  • Anonym (.)

Ja du gör nog rätt i att vara orolig där...

• Tecum

Det ser inte bra ut, du får börja jobba med relationen igen, uppvakta och bekräfta henne. Varför går ni inte på bio tillsammans?

Sen kan jag tycka att flickvännen är lite märklig som inte kan prata med en arbetskompis för att han inte ser tillräckligt bra ut. Tyder både på ytlighet och att hon egentligen vill mer än att prata...

• Lione81
    Anonym9595 skrev 2018-09-20 18:02:35 följande:

Hej,känner mig orolig jag och tjejen har varit tillsammans i drykt 6år, Hon börjat prata med en killekompis/arbetskamrat mycke mer nu när han rakat av sig skägget och klippt sig och hon tycker att han blivit snygg,hon säger även att de är därför hon börjat prata med honom mer, innan gillade hon inte att prata med honom men nu har han bjudit henne på bio och hon vill följa med, hon har nästan aldrig varit ute och gjort grejor med kompisar förut, speciellt inte killar, vi har även haft lite tjafs dom senaste dagarna och när jag frågar om ett ärligt svar på om hon fortfarande älskar mig så får jag till svar att hon inte älskar mig lika mycke men tror att de går att bygga upp, känns väldigt konstigt tycker jag, vad tycker ni?

Låter väldigt märkligt att gan bjuder ut henne på bio. Det hade jag inte acceptera....Vet han om att hon är i ett förhållande? Då ska han inte bjuda ut henne, värre är att hon vill följa. Bara hon och han, vad är hennes syfte meden bion? Vill hon inte satsa på er? Att hon säger utrykligt till dig att han är snygg som nyklippt och inge skägget, är i mina öron högst märkligt. Det känns väldigtmärkligt beteende utav henne, att förklara sig så med 6års äktenskap i ryggsäcken. Lider med dig : (
  • klen

Det låter ytterst suspekt. Man bjuder inte ut någon på date som är i en relation, och är man i en relation så tackar man absolut inte ja till det.
    Du får följa med och sitta i mitten om hon absolut ska gå ut.
    Jag är även tveksam om det verkligen är bio som det handlar om.

• Anonym (G45)

Ja, jag tycker att det låter konstigt.

Att man kan umgås privat med arbetskamrater är i sig inget konstigt, även att umgås på tu man hand kan säkerligen förekomma. Att man gör det över "könsgränsen" kan också förekomma säkerligen. Men befinner man sig i en relation så är det nog mer "ovanligt", att en manlig och kvinnlig arbetskamrat helt plötsligt börjar umgås. Det enda jag kan tänka mig motivera ett sådant umgänge skulle vara att man delar något väldigt specifikt intresse (som ens partner inte delar, eller är ointresserad av att ta del av).

Men hela upplägget låter bara fel i mina öron. Din sambo har tidigare visat ett ointresse för denne kille, men så "stylar" han om sig lite och vips så väcks ett intresse. Sen bjuder killen ut din tjej på bio, och hon tackar ja, och följer upp din fråga med att hon tycker att er kärlek behöver jobbas upp.

Låter som en riktigt dubbelfel i min bok.

Skulle min fru sedan +15år komma hem och säga att "Kalle du vet, han på jobbet som jag berättat om, han har klippt sig och han blev så snygg. Han bjöd ut mig på bio ikväll förresten, och jag tackade ja". Då skulle jag bli väldigt paff och väldigt fundersam kring "vad är det som händer här?".

Oavsett vilka intentioner denna kille har, eller hur din sambo ser på detta, så bör ni givetvis prata ihop er om hur ni ser på dylika arrangemang.

Tycker att du skall bjuda med dig själv och se vilken reaktion du får... Flört

• Anonym (jamenvisstserru)
    Anonym9595 skrev 2018-09-20 18:02:35 följande:

Ehm, ja det låter ju rätt suspekt.
    Det är bara att inse, hon är kåt på kollegan och har slutat gilla dig, det hon kände för dig har hon lagt på kollegan istället.

Att det går att "bygga upp" låter som skitsnack, för vill man reparera saker hemma så går man fan inte ut med någon annan som man gillar. Det är INTE att reparera det är att bygga nytt någon annanstans.
  • Anonym (jamenvisstserru)

Men det var då fan va alla ska vara PK. Klart som fan att TS sambo beter sig jävligt respektlöst och likadant är det med kollegan.

TS, sluta dalta, man får inte respekt genom att lägga sig platt och ta skit från andra, man får det genom att stå upp för sig själv. Din tjej beter sig jävligt egoistiskt och respektlöst åt. Om jag vore dig skulle jag säga något i still med....

"Slute dig som en fjortis och gör ett val, vill du rädda vårt förhållande så får du fokusera på mig istället för kollegan, om du tänker ränna runt efter honom så tolkar jag det som att du inte alls är intresserad och då kan vi lika gärna lägga ner"

Till kollegan skull jag säga / skriva nåt i stil med...

"Helt ok att du gillar min tjej, det gör jag med men du kan väl förfan vänta tills hon är ledig innan du lägger in en stöt? Eller är du så jävla desperat att du inte han hålla snoken i brallan tills hon avslutat det hon redan har?"

• Anonym (Hygglo)

Väldigt dåligt. Hon respekterar inte dig (längre)

Nu är du dörrmattan

• Anonym (Sad)

Hon ska gå med killen på bio?

Slå i bromsarna, killen vill självklart knulla med henne, inte fan bjuder han ut en annans tjej, antar att han vet att ni har varit ihop i 6 år. (hoppas att det inte är barn inblandade)

Nån sa att kontakta killen o tala om för honom att man inte bjuder ut en annans tjej på "bio"

Tycker vidare att du ställer saken på sin spets o frågar om det är slut, finns ingen anledning att tjafsa med nån som vill vara med någon annan.

Svar på tråden Orolig