• Anonym­a0578
    Äldre 21 Sep 23:13
    2330 visningar
    6 svar
    6
    2330

    Fästing i sängen!

    Hej! Skulle precis gå och lägga mig eller jag hade precis gått och lagt mig och ser att en fästing kryper på mitt högra ben. Jag hade precis kastat ut katten ur rummet och undrar om fästingen kan ha kommit ifrån katten eller om jag på något sätt har fått ett fästingbo i min säng. Kan fästingen kommit från katten? Nu kliar det på hela kroppen bara jag tänker på det. HJÄLP MIG!

  • Svar på tråden Fästing i sängen!
  • Äldre 21 Sep 23:17
    #1

    Säker på att det var en fästing? De brukar bita sig fast i den kropp då får tag i och sen sitter de där. Att byta från katten till dig verkar långsökt. Fästingbon finns inte och verkligen inte inomhus- fästingar sitter på växter ute och väntar på "värdar" som råkar gå förbi. Var det en fästing och du dödat den är ju allt lugnt.

  • Anonym­a0578 Trådstartaren
    Äldre 21 Sep 23:20
    #2
    Jag är bara jag skrev 2018-09-21 23:17:28 följande:

    Säker på att det var en fästing? De brukar bita sig fast i den kropp då får tag i och sen sitter de där. Att byta från katten till dig verkar långsökt. Fästingbon finns inte och verkligen inte inomhus- fästingar sitter på växter ute och väntar på "värdar" som råkar gå förbi. Var det en fästing och du dödat den är ju allt lugnt.


    Tack för svar! Ja det var en fästing men dödade den så fort som jag fick tag på den. Tänker att den kanske ramlade av katten, är det möjligt?
  • Äldre 21 Sep 23:21
    #3
    Anonyma0578 skrev 2018-09-21 23:20:04 följande:
    Tack för svar! Ja det var en fästing men dödade den så fort som jag fick tag på den. Tänker att den kanske ramlade av katten, är det möjligt?
    Jovars, katten kan ha dratt in den. Men en död en är ju ofarlig.
  • Äldre 21 Sep 23:22
    #4

    Naturligtvis så kommer fästingen från katten, om du inte har varit ute och gått i högt gräs förstås.
    Inte konstigare än så.

  • Äldre 21 Sep 23:22
    #5
    Anonyma0578 skrev 2018-09-21 23:20:04 följande:
    Tack för svar! Ja det var en fästing men dödade den så fort som jag fick tag på den. Tänker att den kanske ramlade av katten, är det möjligt?
    Ja det är mycket möjligt. Ibland hinner de inte hitta något bra ställe på djuret där de hamnat först och kan då trilla av på diverse ställen. 

    Risken att du fått ett fästingbo i sängen är extremt minimal....
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Äldre 22 Sep 07:24
    #6

    Eftersom fästingarna brukar krypa runt ett tag innan de biter sig fast är det inte det minsta konstigt om katten dratt in den. Jag har plockat många fästingar som kryper runt i katternas päls. Ibland ramlar de av i sängen. Även på människor kryper de ju runt tills de hittar ett bra ställe att bita sig fast på.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
Svar på tråden Fästing i sängen!