• Anonym (..)

När kommer bebisen egentligen..

Jag vet att ingen här kan svara på detta men det skulle ändå va skönt att höra om andras erfarenheter när man är otålig och går i väntans tider. Jag har 2 dagar kvar till bf och ännu inga förkänningar. Är förstagångsföderska och läst att typ 70 % av dom går över tiden.. det är ju så segt att vänta nu i slutet och man vill att bebisen ska komma ut så snart som möjligt. Kan man helt plötsligt få värkar från ingenstans från att inte ha känt någon förkänning alls? Det känns som det ska ta evigheter innan jag får värkar eftersom jag inte haft några som helst tecken på att förlossningen är nära.. snälla dela med er av era erfarenheter.

• Svar på tråden När kommer bebisen egentligen..
  • Anonym (L)

Jag gick över 7 dagar med första. Hade inga som helst känningar eller tecken på att det var på g. Vaknade 4 på morgonen av värkar, in på BB strax före kl 8 och hon är född strax efter kl 12 på dagen :)

• EpicNurse

Ja det kan börja när som helst utan förvarning.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (..)
    Anonym (L) skrev 2018-09-22 09:06:38 följande:

Jag gick över 7 dagar med första. Hade inga som helst känningar eller tecken på att det var på g. Vaknade 4 på morgonen av värkar, in på BB strax före kl 8 och hon är född strax efter kl 12 på dagen :)

Ok. Va skönt att höra att man inte behöver känna av några förkänningar innan värkarna kommer : ) gick fu över med dina andra barn också?
  • Anonym (L)
    Anonym (..) skrev 2018-09-22 09:20:06 följande:

Ok. Va skönt att höra att man inte behöver känna av några förkänningar innan värkarna kommer : ) gick fu över med dina andra barn också?

Väntar andra barnet nu. Så vi får se :)
  • Anonym (..)
    Anonym (L) skrev 2018-09-22 09:22:20 följande:

Väntar andra barnet nu. Så vi får se :)

Vilken vecka är du i nu?
  • Cecese

Jag gick 13 dagar över med första och hade gett upp hoppet om att det skulle komma ett barn. Jag hade fått en tid för igångsättning några dagar senare och helt ställt in mej på den tiden. Jag hade inte haft en enda förvärk eller nån känning alls när det helt plötsligt blev väldigt vått i byxorna. Inte ens då fattade jag att det var vattnet som gått utan trodde att jag kissat på mej *S*. 5-10 minuter senare kom första svaga värken och det satte igång. Ca 14-15 timmar (tror jag det var) efter att vattnet gått låg hon på min mage :) 

• Anonym (L)
    Anonym (..) skrev 2018-09-22 09:25:59 följande:

Vilken vecka är du i nu?

Snart v. 33!
  • Anonym (BM)

Jag skulle råda att inte fokusera på BF! Det är bara ett medelvärde, allt mellan v 37 och 41+6 är normalt. Du går inte över tiden för att du passerar BF! Folk som säger så har fel. Det är omöjligt att säga när barnet kommer, många har förvärrar 1-2 v innan barnet föds. 

• Anonym (A)
    Anonym (BM) skrev 2018-09-22 10:07:20 följande:
    Jag skulle råda att inte fokusera på BF! Det är bara ett medelvärde, allt mellan v 37 och 41+6 är normalt. Du går inte över tiden för att du passerar BF! Folk som säger så har fel. Det är omöjligt att säga när barnet kommer, många har förvärrar 1-2 v innan barnet föds. 
    Håller med
Svar på tråden När kommer bebisen egentligen..