Mens en dag - kan det vara nidblödning?
Hej!
Senaste gången jag hade mens var mellan 23-26/8.
Min cykel brukar vara mellan 30-40 dagar.
9/9 hade jag och min man oskyddat sex där vi gick hela vägen. Vi brukar köra oskyddat eftersom vi inte har något emot om vi blir gravida men han har bara kommit i mig en gång den här månaden, just den dagen.
I förrgår högg det till i mina äggstockar och vad som kändes som slidan rejält så jag var tvungen att sätta mig ner på huk och hålla mig om magen. Har aldrig varit med om något liknande. Det släppte dock efter ett tag.
Igår hade brösten blivit större men eftersom det började närma sig mens så tänkte jag att det var på grund av det. Det har även stuckit till i höger bröst några gånger. På kvällen fick jag otroligt stark mensvärk så att det värkte i hela tjejmagen. Tänkte att nu är nog mensen här snart. Mycket riktigt. Gick på toaletten och såg att det kom lite röd/brunt blod på papperet. Tog på en binda och gick och lade mig för kvällen.
Men nu när jag vaknade på morgonen så var det inte en droppe blod på bindan! Jag blöder annars ganska mycket de två första dagarna. Det enda som har kommit är lite ljust bruna flytningar på pappret när jag har varit på toaletten och det värker fortfarande lite smått som mensvärk. I vanliga fall brukar jag ha så stark mensvärk de första dagarna att jag får ta värktabletter men nu känns det mer ?lagom? värk. Men var i hela friden har mensen tagit vägen? Kan man ha en dags mens? Eller kan det vara en nidblödning?
Det skulle vara min första graviditet i så fall så jag vet inte hur det ska kännas.
Hälsningar / Hoppfull :)