• Anonym (Hoja)

Raka armar?

Rakar ni era armar? Inte armhålan utan själva armarna. Det pratas aldrig om armarna när det gäller rakning och vaxning, men faktum är ju att det finns en hel del med rätt kraftig hårväxt på just armarna. Eller är det jag som har missat kanske. Hur gör ni?

• Svar på tråden Raka armar?
  • Anonym (mia)

Nej, skulle aldrig raka armarna. Ser fruktansvärt onaturligt ut tycker jag. Inte ens om det var kraftig hårväxt tycker jag det. Är det en helt abnorm hårväxt så att något är fel får man hjälp hos vården.

Men rakning, nej.

• Anonym (Kvinna)

Har jag gjort många gånger och nu har jag nästan inget hår kvar där längre

• Anonym (Hoja)
    Anonym (mia) skrev 2018-09-23 10:09:04 följande:

Nej, skulle aldrig raka armarna. Ser fruktansvärt onaturligt ut tycker jag. Inte ens om det var kraftig hårväxt tycker jag det. Är det en helt abnorm hårväxt så att något är fel får man hjälp hos vården.

Men rakning, nej.

Tycker du det ser onaturligt ut med rakade ben också?
  • Anonym (A)

Det skulle jag inte göra.

• Zinken

Jag rakar armarna men låter det växa ganska mycket mellan gångerna så det är inte som med andra ställen, de är ju dessutom mjukare.

Jag har ljusa hår så de syns inte så mycket men de är väldigt långa (varit från början) så därför jag vill kapa av dem ibland.

• Anonym (Nej)

Rakar mig under armarna, benen och fittan. Får räcka så.

• Anonym (Nej)

Rakar mig under armarna, benen och fittan. Får räcka så.

• Anonym (Hoja)

Jag rakar inte heller armarna, men kom att tänka på varför vi låter dom vara orakade. Såg två tjejer föra helgen på en stor tillställning där kvinnorna hade typ galaklänning med bara armar och axlar. Stylade till tusen men med håriga armar så man la märke till det.  Ingen reagerar över håriga armar på tjejer men lite stubb på benen blir det annorlunda. Är det inte märkligt egentligen?

• Pentra

Jag rakar/vaxar inte armarna. De små ljusa fjun jag har där tycker jag pryder sin plats. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Måste)

Ja, sommartid gör jag det. Har väldigt mycket hår på armarna och mörkt. Vi pratar kan kamma det alltså... Börjar ljusna lite nu med hög ålder.

• Anonym (hårig)

Nej men jag vaxar fingrarna och handryggen ner tll handleden.

Svar på tråden Raka armar?