• Anonym (Svartsjuka änkan)

Svartsjuk partner

Jag går o funderar på en sak som för mig tycker är orimlig men jag måste få vetskap, finns det partner som är så svartsjuka så dom kan få den "andre" att bli förflyttat eller inte komma i närheten av mig?
    Jag har haft en "romans eller "fling" med en man som besökte den resturang jag jobbar på ett bra tag, ingenting hände mer än att vi flirtade, skämtade o skrattade mycket, ja vi klickade rätt bra, + att han alltid visste vad han skulle säga för att jag skulle må bra. Vi fokuserade mycket på varann o "såg" inga andra, hans kollegor kallade honom för "min man" - o som dom sa försökte få ihop oss. Vi pratade även utanför mitt jobb men inga kyssar, lite smek på sin höjd. Vi bestämde en eftermiddag i våras tror jag det var att vi skulle träffas och åka iväg med hans bil för att prata ut.. Det hela gick bra ända till min sambo hann ifatt mig på väg hem, då jag nästan var framme vid den andre mannen hoppade han in i bilen o körde iväg. han har ringt til mig några gånger men sambon har varje gång varit hemma.
    Nu är det så att för några månader sedan att den andre mannen slutade att komma, fick svaret när jag frågade hans kollegor, att jag hade sett honom för sista gången. Vet att han jobbar inte långt från varken mig eller mitt jobb men som sagt äter gör han någon annanstans. 
    Min sambo är väldigt misstänksam, så fort jag har pratat om dom så blir han irriterad, han kommer upp till mitt jobb när jag jobbar helg, o kommer in på jobbet o frågar när jag slutar. Han har kallat den andre för "fjant". varför vet jag inte. Han har försökt att hälsa på den andre men han har inte hälsat tillbaka.
    Förutom min sambo har vi en gemensam son på 7 år.
    Nu är det inte bara den andre som är problemet, utan det har funnits andra problem o många gånger har jag pratat om att sälja huset o köpa varsin lägenhet, men det vill han inte höra på.
    Så min fråga är: Kan man bli så förgrymmad av svartsjuka så man kan göra nåt sånt? Jag mår illa när jag tänker på det, jag saknar den andre. Vi hade roligt o jättekul att skoja med

• Svar på tråden Svartsjuk partner
  • Anonym (mmm)

Men du har alltså strulat med någon annan? Nu tycker du att din man är "taskig"? Du förstår väl att du betett dig oschysst? 

Om du vill att ni säljer huset och köper varsin lägenhet - gör det! Vill du inte ha det förhållandet längre kan din man inte tvinga dig att stanna kvar. Du skriver väldigt märkligt. Varför har ni bara pratat om detta flera gånger - varför har ni inte tagit tag i det? 

Och din huvudfråga . Ingen aning! Det kanske finns folk som kan skrämmas, som du frågar om, men det kan ju bero på helt annat, den andre mannen kanske tyckte det blev så komplett att han valde att röra på sig. 

• Cizi

Hur menar du? Tycker du det är orimligt att en partner kräver att ni inte träffas efter att ni umgåtts på ett opassande sätt, som enligt många klassas som ortohet?

Jag har bett min sambo sluta ha kontakt med personen för hans intresse i en lite liknande situation. Hade han inte tyckt det var ok hade jag gjort slut. Att bygga upp förtroende igen tar tid!

Svar på tråden Svartsjuk partner