• jemamoli

känner mig utanför

Hej,

Har en fråga om jag kanske överreagerar el inte.

Jag lever tillsammans men min kille och vi är förlovade.  Vi har firat jul och födelsedagar tillsammans. Och hans systrar säger hela tiden att jag är deras syster. Men vid varje tillfälle så vill dom ta ett familjefoto. Som dom sen lägger ut på IG och FB och skriver lite till bilden. Men vid alla tillfällen så är det jag som får agera fotogran. Min dotter och jag får aldrig vara med och vi nämns aldrig att vi är med på födelsedagen el andra händelser. 

Varje gång det här händer så gör det så jävla ont. Och min sambo säger heller aldrig någonting.

Vad tycker ni? Överreagerar jag eller inte ?

• Svar på tråden känner mig utanför
  • Anonym (Förstår.)
    jemamoli skrev 2018-09-23 16:33:49 följande:

Hej,

Har en fråga om jag kanske överreagerar el inte.

Jag lever tillsammans men min kille och vi är förlovade.  Vi har firat jul och födelsedagar tillsammans. Och hans systrar säger hela tiden att jag är deras syster. Men vid varje tillfälle så vill dom ta ett familjefoto. Som dom sen lägger ut på IG och FB och skriver lite till bilden. Men vid alla tillfällen så är det jag som får agera fotogran. Min dotter och jag får aldrig vara med och vi nämns aldrig att vi är med på födelsedagen el andra händelser. 

Varje gång det här händer så gör det så jävla ont. Och min sambo säger heller aldrig någonting.

Vad tycker ni? Överreagerar jag eller inte ?

Förstår din reaktion.
    Har du funderat på att ta upp frågan lite försiktigt med din man?
    Kommer ni från Sverige eller från annan kultur?
  • jemamoli

jag kommer från Sverige men min sambo kommer från Libanon. Men dom har bott här i snart 45 år. Jag har tagit upp det med han men han tar deras parti. Så jag känner mig ännu mer utanför när jag inte har min man på min sida. Vet inte vad jag ska göra.

Svar på tråden känner mig utanför