• Anders00

Söker efter dig

Testar här då. Har ingen direkt att prata med som har haft liknande erfarenheter har växt upp med en schizofren mamma och mina 18 år har varit ett helvete med henne och ibland önskar jag att hon fick somna in. Har ingen och prata med och vågar heller inte för det känns inte som någon skulle kunna förstå. Letar efter nån i liknande sits som har lust och lufta sig lite.

Tack

• Svar på tråden Söker efter dig
  • Anonym (lilla my)

Beklagar. Mina föräldrar var väl inte bäst men dock någorlunda välfungerande. Har dock en lillebror med kronisk schizofreni.

Har du någon pappa? Var är han? Kontakt med socialtjänsten?

Själv sökte jag stöd hos min farmor och moster när jag växte upp. Åkte till mostern ibland i tonåren bara för att tanka vuxenstöd. Har du någon lämplig släkting i ditt liv?

• Anders00

Jag har en pappa och han har verkligen betytt världen för mig igenom åren och varit de enda stöd jag någonsin haft. Igenom min uppväxt har jag haft massor med kontakt hos socialtjänsten som inte tjänat något till utan rent ut sagt bara gjort det mer jobbigt omständigt.

• Anders00

Har släktingar på annat håll i avlägsna länder i europa. Men annars de enda släkt jag har här i Sverige är min mamma och pappa.

• Anonym (lilla my)
    Anders00 skrev 2018-09-23 18:55:50 följande:

Jag har en pappa och han har verkligen betytt världen för mig igenom åren och varit de enda stöd jag någonsin haft. Igenom min uppväxt har jag haft massor med kontakt hos socialtjänsten som inte tjänat något till utan rent ut sagt bara gjort det mer jobbigt omständigt.

Var bor du? Hos din mamma? Pappa? Själv? Familjehem?
  • Anonym (Vagel)

Du skriver att du är 18 år? Eller. För på din hemsida är du 48år. Så frågan är vad eller vem söker du egentligen?

Att ha en psykisk sjuk förälder måste vara tufft men att söka stöd på familjeliv känns ju inte så klyftigt. Jag skulle söka på nätet efter någon anhörig förening eller liknande. Lycka till du!

• Anders00

Jag söker inte på något sätt hjälp det är mer att jag är ute efter nån mer i min sits som har erfarit liknande ting. Tror att det kan väldigt givande med att prata med någon sådan person.

Svar på tråden Söker efter dig