• Anonym (Hur gör jag?)

Hur får jag bort gubbmagen?

Under hela min uppväxt, och fram tills för en tid sedan, kunde jag äta precis det jag ville utan att gå upp i vikt. På senare tid har jag tyvärr börjat få gubbmage och det vill jag åtgärda så fort som möjligt.

Frågan är bara, hur gör jag? Jag har sett många som har mage, äter relativt nyttigt och motionerar mycket. Trots det är deras gubbmage kvar. Därför känns det hopplöst när man, som jag, är vilsen och inte vet hur man ska göra. Finns det någon som har bra tips som funkar?

• Svar på tråden Hur får jag bort gubbmagen?
  • Anonym (Balans)

Ät mindre. Gubbmagen sitter kvar pga att du får i dig mer kalorier än du gör av med.

• Anonym (Följer.)

Jag har just fyllt 40 och börjar få tantmage. Det ska åtgärdas snarast. Vill veta bästa sättet. Hinner inte träna massor pga 3 små barn så måste vara effektivt.

Är mycket smal i övrigt så tror inte på att äta allt för lite.

• Aniiee

Grej nr 1: Få ordning på kaloriintaget. För många män betyder detta: STÄLL UNDAN DEN JÄVLA ÖLEN! DET KALLAS ÖLMAGE AV EN ANLEDNING! (obs! lätt överdrift)

Grej nr 2: Core-träning. Det är ofta inte bara fett som gör gubbmagen, utan även faktumet att magmusklerna är slappa. Slappa magmuskler "ger rum åt" organen innanför musklerna attt "spilla över". 

Gerj nr 3: Din hållning. Många tror att de har god hållning när de egentligen antingen går och svankar eller går och säckar. Du bör inte göra någotdera. Rak i rygg och naveln lätt (väldigt lätt) indragen. Hänger dessutom ihop med nr 2. Lär dig dessutom att andas med magen så tränar du magmusklerna automatiskt.

Grej nr 4: Allmän motion.

There you go.

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Anonym (Hur gör jag?)
    Aniiee skrev 2018-09-23 19:47:12 följande:

Grej nr 1: Få ordning på kaloriintaget. För många män betyder detta: STÄLL UNDAN DEN JÄVLA ÖLEN! DET KALLAS ÖLMAGE AV EN ANLEDNING! (obs! lätt överdrift)

Grej nr 2: Core-träning. Det är ofta inte bara fett som gör gubbmagen, utan även faktumet att magmusklerna är slappa. Slappa magmuskler "ger rum åt" organen innanför musklerna attt "spilla över". 

Gerj nr 3: Din hållning. Många tror att de har god hållning när de egentligen antingen går och svankar eller går och säckar. Du bör inte göra någotdera. Rak i rygg och naveln lätt (väldigt lätt) indragen. Hänger dessutom ihop med nr 2. Lär dig dessutom att andas med magen så tränar du magmusklerna automatiskt.

Grej nr 4: Allmän motion.

There you go.

Tack för konkreta tips, men det där med ölen... Det kan man inte bara sluta med. Hur ska man klara sig utan öl...:(
  • Anonym (...)

Sluta stressa

Sov ordentligt

Promenera/gå väldigt mycket

• Aniiee
    Anonym (Hur gör jag?) skrev 2018-09-23 20:11:48 följande:
    Tack för konkreta tips, men det där med ölen... Det kan man inte bara sluta med. Hur ska man klara sig utan öl...:(
    Men hallå! Du får såklart dricka äppeljuice med vodka istället...... Duh!
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
Svar på tråden Hur får jag bort gubbmagen?