• Anonym (Anna)

Jag älskar två män! Sorg och smärta

Hej.

Som rubriken lyder. Jag älskar två väldigt olika män. Gift sedan över 20 år med mannen 1 och tillsammans har vi två vuxna barn. Nr 2 är också gift och ligger i skilsmässa och har utflugna barn sedan länge. Vi bor med långt avstånd i från varandra. Mannen nr 1 och jag har haft et ansträngt förhållande sedan många år och olika mål i livet, bra sexliv men han är mer min vän än något annat. Nr 2 är allt annat än vad jag förväntat mig och är osäker på om jag älskar honom tillräckligt djupt för att det ska hålla. God ekonomi kommer med båda men om jag lämnar och väljer nr2 kommer jag långt ifrån mina barn och jag måste flytta. Han kan inte flytta till mig på grund av kontaktnät och jobb. Spännande med nytt liv men osäker på om jag vågar. Jag kommer att offra rätt mycket för kärleken.Vi är ca 50 allihopa. Tips mottages tacksamt om hur jag ska resonera.

• Svar på tråden Jag älskar två män! Sorg och smärta
  • LFF

Om du vill lämna din man ska du göra det utan att ta in man nr 2 i beräkningen. Att lämna din man och direkt flytta till man nr 2 kommer bara att skapa onödiga konflikter med dina barn även om de är vuxna.

• Anonym (Tvi)

Hur kan man ens tänka på att lämna sina barn.

Usch.

• Anonym (Anna)

Tack.

Jo så har jag tänkt också. Man nr 2 skaffar nu eget hus med tanke på att det kan bli vi i framtiden, men han klarar av det själv finansiellt. Om jag ska göra det samma skulle jag nog hyra ngt först och inte köpa ngt till mig själv som både blir dyrt och krångligt. Jag och man nr 1 har separerat men inte skilt oss.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Tvi) skrev 2018-09-24 15:40:26 följande:

Hur kan man ens tänka på att lämna sina barn.

Usch.

Dom är vuxna. 23 år.
  • LFF
    Anonym (Anna) skrev 2018-09-24 15:42:37 följande:

Tack.

Jo så har jag tänkt också. Man nr 2 skaffar nu eget hus med tanke på att det kan bli vi i framtiden, men han klarar av det själv finansiellt. Om jag ska göra det samma skulle jag nog hyra ngt först och inte köpa ngt till mig själv som både blir dyrt och krångligt. Jag och man nr 1 har separerat men inte skilt oss.

Då gissar jag att barnen vet om att ni separerat och att allt inte är bra mellan er. Vet mannen om att du har dessa funderingar och att det inte blir "ni" igen? Vet barnen om det? Vet de om den nya mannen? Vad säger de om den saken i så fall och om att du flyttar bort från dem?
  • Anonym (A)
    LFF skrev 2018-09-24 15:34:23 följande:
    Om du vill lämna din man ska du göra det utan att ta in man nr 2 i beräkningen. Att lämna din man och direkt flytta till man nr 2 kommer bara att skapa onödiga konflikter med dina barn även om de är vuxna.
    Håller med
  • Anonym (Tvi)
    Anonym (Anna) skrev 2018-09-24 15:45:15 följande:

Dom är vuxna. 23 år.

Och?
  • Anonym (?)

Vem är bäst i sängen och varför?

Svar på tråden Jag älskar två män! Sorg och smärta