• Anonym (Hur?)

Försöka jobba när man har fobisk personlighetsstörning?

Jag har diagnosen fobisk personlighetsstörning, vilket innebär att jag konstant är nervös och ängslig bland andra människor, ser mig själv som sämre än alla andra, stort behov av trygghet. Jag arbetar just nu heltid, vaknar med ont i magen varje morgon då jag måste vara på jobbet med andra människor. Jag vill ju jobba och tjäna mina egna pengar, men jag vet inte hur länge till jag orkar stå ut med att vakna med ångest varje morgon för att jag måste till jobbet. Har börjat må rätt dåligt och har knappt någon matlust längre. Hur länge orkar kroppen med detta?

Känns som om man lever lite som en zombie, kväver mina känslor för att kunna få en fungerande vardag. Vet dock inte hur jag ska ta mig ur allt detta,

• Svar på tråden Försöka jobba när man har fobisk personlighetsstörning?
  • Anonym (Jvg)

Aldrig hört om den

Tar du medicin eller terapi

• Anonym (Moa)

Vad är det för konstig diagnos? Låter som du har social ångest. Jag känner igen mig i det du skriver. Hur länge har du jobbat och vad gör du? Hur gammal är du? kanske kan du plugga till något annat?

• Anonym (??)

Alla dessa diagnoser! Nu får det snart räcka med ungdomar som inte orkar jobba på g. Av en eller annan diagnos. Bad är ni hela tiden har en sådan ångest för? Tror ni att någon skall äta upp er på jobbet, eller låsa in dr i ett mörkt källarvalv? Se så, trappa ner alla skitmediciner, och iväg till jobbet nu! Det kan inte vara meningen att så många ungdomar inte orkar att jobba.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Ali) skrev 2018-09-24 21:18:56 följande:

Självmord?

Usch vad är du för vidrig människa? Sök hjälp.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Jvg) skrev 2018-09-24 21:16:59 följande:

Aldrig hört om den

Tar du medicin eller terapi

Ne inget av det, ringde idag för att få hjälp då min situation håller på att bli ohållbar. Börjat få självmordstankar, men då jag inte tillhörde rätt region kunde jag inte få komma dit och blev hänvisad någon annanstans.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (??) skrev 2018-09-24 21:19:33 följande:

Alla dessa diagnoser! Nu får det snart räcka med ungdomar som inte orkar jobba på g. Av en eller annan diagnos. Bad är ni hela tiden har en sådan ångest för? Tror ni att någon skall äta upp er på jobbet, eller låsa in dr i ett mörkt källarvalv? Se så, trappa ner alla skitmediciner, och iväg till jobbet nu! Det kan inte vara meningen att så många ungdomar inte orkar att jobba.

Usch vilken vidrig inställning. Det måste vara skönt att aldrig ha upplevt ångest. Om du googlar kanske du kan lära dig. 
  • Anonym (Hur?)

Oj vilka otrevliga svar jag fick, vad gjorde jag för fel? Jag som redan ligger ner och mår dåligt, sparka på bara...

• Anonym (??)
    Anonym (Moa) skrev 2018-09-24 21:21:34 följande:

Usch vilken vidrig inställning. Det måste vara skönt att aldrig ha upplevt ångest. Om du googlar kanske du kan lära dig. 

Jo då jag har visst haft ångest. Och vet hur det känns. Men jag fick jobba ändå. Så fruktansvärt synd bara för alla dessa unga människor. Menar absolut inte att vara otrevlig, men fobisk personlighetsstörning?
  • Anonym (Jvg)

Stor kram jag tror dig

Hade bara inte hört om den

Låter som nåt jag kanske har faktiskt

Googlade

Hur får man diagnos?

• Anonym (Hur?)
    Anonym (Jvg) skrev 2018-09-24 21:30:52 följande:

Stor kram jag tror dig

Hade bara inte hört om den

Låter som nåt jag kanske har faktiskt

Googlade

Hur får man diagnos?

Jag fick diagnosen av en psykolog då jag gått i terapi flera år men det knappt har hjälpt mot mina svårigheter. En personlighetsstörning är tydligen jättesvår att bota om det ens går.

Hade inte heller hört om den innan jag fick diagnosen, den förklarar varför jag har haft så svårt för mig hela livet, under hela skolperioden osv
Svar på tråden Försöka jobba när man har fobisk personlighetsstörning?