Vilka höst/vinterkläder 7-11 år?
Vad har era barn 7-11 år för höst - och vinterkläder? Har de skaljackor/byxor?Overall eller vinterjacka och täckbyxor? Varifrån/i vilken affär köper ni kläderna?
Vad har era barn 7-11 år för höst - och vinterkläder? Har de skaljackor/byxor?Overall eller vinterjacka och täckbyxor? Varifrån/i vilken affär köper ni kläderna?
Två barn
Barn 1, 10,5 år
Skalbyxor/regnbyxor
Skaljacka och fleece
Fodrad softshell jacka (vatten och vind tät)
Skidkläder (tänkt att använda om det blir riktigt kallt hemma men främst på skidresan)
Ev ett par termobrallor till hemma då skidbyxorna på oranga och den fodrade softshellljackan mönstrad i andra färger.
Barn 2, 8 år
Skalbyxor
Regnbyxor (gallon)
Skaljacka och fleece
Fodrad softshelljacka (vind och vattentät)
Skidkläder till skidresan och ev hemma vid mkt kallt väder
Begagnad overall (för att vi har, hade inte köpt en ny)
Ev ett par extra termobrallor
Yngsta barnet leker mkt och skitar ned sig.
Båda är ute mkt på skolan
Äldsta är väldigt varm av sig
Min stora på 7 år har:
(Höst)Skalbyxor, skaljacka och fleece från Stadium.
Han vägrar galonkläder så de måste vara skalkläder som tål vind och regn.
(Vinter) I år ska han få vinterjacka och täckbyxor. Har tidigare haft ovarall från Didrikssons så det är nog det märket jag tänker i vintermundering.
Nu på hösten börjar det bli läge för skalkläder ja. Överdragsbyxor och överdragsjacka med en fleece under. Dessa plagg köper jag alltid på Stadium. På vintern ska de ju ha overall eller vinterjacka plus skidbyxor. Stadiums märke Everest är bra men min favorit för yngre barn är Fix, det är Lindex eller Kappahl som säljer dem. När de var ännu yngre hade de Polarn och Pyret men mina små smala och tunna tjejer frös faktiskt i de kläderna så därför blev de ingen favorit hos oss, tycker inte heller att de är bättre än andra märken, men de är dubbelt så dyra. Har även testat Didriksson och de är väl ok men tappade all färg i tvätten, så de såg hemska ut efter en halv säsong. Everest (Stadium) och Fix har vi aldrig blivit besvikna på.
Mina barn är 6 och 11. För yngre är det smidigt med overall men äldsta vägrar det nu, det är inte coolt...
Har en 7-årig pojke.
Han har vindfleece och skaljacka från PoP.
En vinterparkas från PoP.
Fleecekragar som sjal/halsduk och några olika mössor. Brukar köpa dessa från PoP.
Täckbyxor till vinterlek. Ska köpa, har inte bestämt varifrån än.
Skalbyxor när han är utomhus längre stunder och det är lite blött ute. De kommer från KappAhls Kaxs-serie.
Regnjacka och byxor för regniga dagar. Tror det är Didrikssons.
Fodrat regnset för kalla regniga dagar (stockholmsvinter). Didrikssons.
Vattenavstötande höga sneakers, gummistövlar från Crocs som han älskar eftersom de är superlätta, vinterkängor. Köper kängor och sneakers på typ Stadium.
I skolan vill han helst inte ha täckbyxor osv, så det blir jeans och långkalsonger när det blir kallare.
Jaa, det är inte gratis att ha barn direkt. Men kul är det!
Stadiums Everest är kanon, bra pris också! Köpt kängor och overaller, alltid hållt bra.
11-årig tjej:
Kör just nu en softshelljacka. Överdragsbyxor var det länge sen hon slutade med.
Regnkappa finns, men den åker sällan på.
Till vintern blir det en ny jacka. Oklart vilken. Kört Didriksson i alla år, men hon gillar inte stuket längre. Dunjacka av något slag önskas.
Täckbyxa finns, men användes endast vid skridskoåkning i skolan.
7åring:
Skalbyxor och skaljacka under hösten, overall på vintern
Bägge från Gneis. Lager 3 kompletteras med ull vid behov.
Mina barn är 6 och 11. För yngre är det smidigt med overall men äldsta vägrar det nu, det är inte coolt...
Åttaåringen har:
Skalkläder(pop och lindex), galonställ(didrikson), fodrat galonställ(didrikson), täckväst(pop). Vinterjacka(didrikson), vinteroverall(didrikson). Fleeceställ(kuling och didrikson) att komplettera med.