• Anonym (Kvinna 26)

26 år - vågar jag lämna?

Jag känner mig inte lycklig i mitt 5 åriga förhållande. Han är en drömkille men vissa saker han gör/inte gör gör mig ledsen. Hans lojalitet finns inte där till mig. Vi är väldigt olika på de sättet.

Dock vill jag ha barn inom ett par år... Vågar jag lämna? Tänk så hittar jag ingen lika 'bra'?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden 26 år - vågar jag lämna?
  • Anonym (F)

Det är väl självklart att du ska lämna.

Att skaffa barn med någon som man inte vill vara med är ingen bra ide. Orättvist och elakt mot både kille och framtida barn men också för dig själv.

Sen vet du heller inte när bebisverkstaden drar igång om du väljer att stanna och tänk om du inte har lätt art bli gravid och så går tiden sen är du betydligt äldre än vad du är nu.

Gör slut och bli lycklig med dig själv och lev livet. Barn och man kommer komma men att skaffa familj med någon du inte vill vara med är inte bra för någon

• Anonym (F)

Det är väl självklart att du ska lämna.

Att skaffa barn med någon som man inte vill vara med är ingen bra ide. Orättvist och elakt mot både kille och framtida barn men också för dig själv.

Sen vet du heller inte när bebisverkstaden drar igång om du väljer att stanna och tänk om du inte har lätt art bli gravid och så går tiden sen är du betydligt äldre än vad du är nu.

Gör slut och bli lycklig med dig själv och lev livet. Barn och man kommer komma men att skaffa familj med någon du inte vill vara med är inte bra för någon

• Anonym (.)

Jag hade inte lämnat om jag va du o velat ha barn inom ett par år. Kan till slut sluta med att åren bara går o du inte hittar den rätta

• Anonym (Memlan)
    Anonym (Kvinna 26) skrev 2018-09-25 14:23:45 följande:

Jag känner mig inte lycklig i mitt 5 åriga förhållande. Han är en drömkille men vissa saker han gör/inte gör gör mig ledsen. Hans lojalitet finns inte där till mig. Vi är väldigt olika på de sättet.

Dock vill jag ha barn inom ett par år... Vågar jag lämna? Tänk så hittar jag ingen lika 'bra'?

Vad tycker ni?

Nej lämna absolut inte!!! Stanna kvar hos en som inte är lojal mot dig och välj att skaffa barn med honom vet jag! (Hoppas du förstod ironin)

Är han "bra" om han inte är lojal? Nä.

Blir ni ett bra föräldrapar som kan komma överens och göra det bästa för ert barn? Nä.
  • Bjoer
    Anonym (.) skrev 2018-09-25 15:17:25 följande:

Jag hade inte lämnat om jag va du o velat ha barn inom ett par år. Kan till slut sluta med att åren bara går o du inte hittar den rätta

Fast hon är 26 år. Det finns tid att hitta nån och skaffa barn. Ska hon liksom stanna hos någon i 50 år till för att hon inte vågare lämna när hon var 26? Låter helt orimligt. Precis som det är orimligt att skaffa barn med någon man tänker lämna några år efter barnet kommit.
  • Anonym (.)
    Bjoer skrev 2018-09-25 15:22:39 följande:

Fast hon är 26 år. Det finns tid att hitta nån och skaffa barn. Ska hon liksom stanna hos någon i 50 år till för att hon inte vågare lämna när hon var 26? Låter helt orimligt. Precis som det är orimligt att skaffa barn med någon man tänker lämna några år efter barnet kommit.

Fertiliteten börjar sjunka redan vid 25. Jag hade stannat kvar. Det är inte helt lätt att hitta den rätta heller
  • Anonym (F)
    Anonym (.) skrev 2018-09-25 15:27:29 följande:

Fertiliteten börjar sjunka redan vid 25. Jag hade stannat kvar. Det är inte helt lätt att hitta den rätta heller

Fast hellre singel än att vara kvar med någon man egentligen inte vill vara med.

Och vem vet, hon kanske hittar den rätte på en gång eller iaf någon som hon känner är den rätte för tillfället.

Usch vad tragiskt att leva kvar fastän man inte är lycklig.

Gör du det eller är du singel?

Tänkte eftesom du ger det rådet så kanske du själv lever i ett mindre kärleksfullt förhållande
  • Anonym (A)

Vadå inte lojal? Är han otrogen eller du tror att han kan komma att lämna dig så gör slut med en gång. Har han inte gjort något fel och du inte har några anledningar att tro att han kommer göra det så gör du också slut och förblir sen singel resten av ditt liv för då har du bevisat att du är en sån som inte klarar av att stanna i förhållanden när det inte är lika roligt och spännande längre, med andra ord - du kommer vara en som separerar/skiljer dig gång på gång. Det är inte okej varken mot sin partner eller barn.

• Anonym (Kvinna 26)

Vad jag menar med lojaliteten är att jag inte vet var jag har honom ibland. Han har liksom bevisat flera gånger att han inte har min rygg, inte gått efter mig när jag behövt honom som mest. Ljugit en gång och umgåtts med en annan tjej. Höll det hemligt i flera månader tills han råka försäga sig. Hör inte av sig när han varit ute med kompisar (det har blivit bättre me åren dock). Jag är själv super lojal och skulle kasta allt om han behövde mig. Jag undrar om han skulle kasta allt om jag skulle föda... Jag vet Inte. Skulle han gå efter mig om jag bråkade med min bästa kompis och knappt kunde andas? Jag vet inte. Förmodligen inte. Det gör ont.

Det är en så stor del av vem Jag själv är. Jag skulle alltid ha min familj, mina vänners och min partners rygg oavsett. Hoppss något förstår vad jag menar.

• Anonym (våga)
    Anonym (Kvinna 26) skrev 2018-09-25 14:23:45 följande:

Vad tycker ni?

Vågar du skaffa barn i en så osäker relation tycker jag är en mycket mer relevant fråga. Eller tänker du dig att lämna när du väl fått dina ungar?
Svar på tråden 26 år - vågar jag lämna?