• eva2353

    Vart ska man ha tungan när man andas?

    Jag har nyss börjat med att andas igenom näsan. Har hört att detta är bättre. 
    Jag vet inte vart jag ska lägga tungan när jag andas igenom näsan, ska jag lägga den i gomen?

    Jag brukar ha tungan bakom nedre framtänderna. Vet inte om det är dåligt, kan tänderna bli sne eller något?

  • Svar på tråden Vart ska man ha tungan när man andas?
  • myskmalva

    Jag har aldrig tidigare reflekterat över var jag har tungan när jag andas genom näsan. Men det verkar som att jag har tungspetsen mot framtänderna i underkäken och tungans ovansida mot gommen. Om det är rätt vet jag inte men det funkar bra för mig i alla fall!

  • Coccolina

    Öööh det brukar komma sig naturligt........ tänderna påverkas inte.... vart hade du den förr eftersom du inte vet hur man har tungan i munnen? Hängandes utanför?


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Trent

    Du vet att hjärnan sköter andningen när du inte tänker på det aktivt va?

    Men om du inte har något bättre för dig tycker jag absolut du ska lägga all din vakna tid på att tänka på hur du andas och var du har tungan. Då gör du ingen skada iaf.

  • Heliena

    Beror väl lite på hur var persons mun och tunga är utformad. Min tunga är lagom stor att passa i gommen typ några millimeter från framtänderna, så de möts inte riktigt. Hahah, gud vad onaturligt och konstigt det känns i munnen nu bara för att man tänker på det! Typ som att tänka på varje andetag man tar..

Svar på tråden Vart ska man ha tungan när man andas?