• Äldre 27 Sep 08:37
    3576 visningar
    6 svar
    6
    3576

    Sambo eller inte

    Jag har varit tillsammans med en underbar man i drygt 1 1/2 år. Vi funderar på att flytta ihop i hans hus, jag upplever det som att han vill mer än jag. Min tvekan handlar om hans 11-åriga dotter:( Konstigt tycker säkert ni men hon har extrema problem och provocerar oss ständigt. Hennes pappa hanterar detta genom att säga "nonchalera henne så tröttnar hon", vilket han själv gör och för honom funkar det utmärkt. Jag dessvärre har väldigt svårt att låta hennes beteende bara "gå förbi mig". Hon säger elaka saker till oss båda, hon ljuger och hon trotsar det mesta. Maten är äcklig, vi är tråkiga och hon vill på detta sättet ha total uppmärksamhet, vilket hon får men tyvärr på helt fel sätt. Jag har lagt mycket tid med henne för att förbättra situationen, vi har shoppat, fixat naglar, städat (som hon älskar) och hittat på allt möjligt. Sanningen är att jag nu börjar tröttna och blir ännu mer provocerad när hennes pappa/min stora kärlek säger att jag borde anstränga mig lite mer. Själv hittar han inte på så mycket med henne något som jag har påpekat ibland, med resultatet av vi blir osams. Hon säger ibland öppet inför oss båda att "jag önskar pappa var död för han bara ljuger". För mig med två vuxna barn är detta totalt oacceptabelt! Nu i alla fall så vet jag inte alls hur vi ska gå vidare, jag vill inget hellre än att leva med honom, jag vet att jag i så fall även väljer dottern och måste göra mitt bästa. Har någon upplevt liknande? Behöver lite vägledning:( 

  • Svar på tråden Sambo eller inte
  • Anonym (Z)
    Äldre 27 Sep 09:42
    #1

    En man som nonchalerar sin 11-åring låter inte som en underbar man i mina öron. Vad har de för typ av förälder-dotter relation undrar man. Är han säker på att dottern mår bra? Hennes agerande kanske beror på att hon på något sätt inte mår bra?

    Jag skulle ligga lågt om jag var du.

  • Anonym (G)
    Äldre 27 Sep 11:26
    #2
    Anonym (Z) skrev 2018-09-27 09:42:57 följande:
    En man som nonchalerar sin 11-åring låter inte som en underbar man i mina öron. Vad har de för typ av förälder-dotter relation undrar man. Är han säker på att dottern mår bra? Hennes agerande kanske beror på att hon på något sätt inte mår bra?

    Jag skulle ligga lågt om jag var du.
    Samma här
  • Anonym (Nina)
    Äldre 28 Sep 21:38
    #3

    Det där är ju en enorm röd flagga. Flytta inte in med honom innan han fattat att han måste vara en pappa först och främst. Ungen är 11. Han måste ta tag i sitt föräldraskap.

  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Sat 7 May 2022 10:43
    #4
    -1

    Jag har aldrig varit sambo, och jag vill inte heller. Men det är nåt som man åtminstone bör ha provat på här i livet. Så man får Vuxenpoäng.
    Sett många trådar här, när jag sökte på sambo, och dom flesta verkade vara negativa. Många problem som folk har med sina sambos.

    Nån skrev i en tråd att man bör bli sambos, när båda vill.

  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Sat 7 May 2022 12:35
    #5

    Vad tycker kvinnor om män som aldrig har varit sambo med en kvinna?

  • Sat 7 May 2022 14:19
    #6

    En man som kräver att du ska engagera dig mer när han själv inte engagerar sig i sin dotter skulle jag ju aldrig flytta ihop med. Tror inte jag fixat att ha en relation alls med en sån peson.

Svar på tråden Sambo eller inte