• kjempefint

    HUR GÖR NI?! psykisk hälsa+ekonomi

    hur löser ni ekonomi vs välmående i er relation? jag kör på för att klara min högskoleutbildning med knäpp och möda (vi får se) men det påverkar att jag inte tex orkar jobba de senaste somrarna så mannen fått försörja båda. jag vill bara bli klar så jag kan andas. och min sambo tänker nog snarare ekonomisk trygghet, han kan andas ut i det. nu när jag snart tar examen bubblar frågan upp.

    HUR SKA JAG ENS ORKA JOBBA? jag kan inte ens tänka mig gå på intervju nu mitt i allt. sambon vill inte ta rollen som mannen som försöker utan vill känna sig trygg i en jämlik relation. men hade jag levt ensam hade min kropp och själ inte gått igenom dessa år samtidigt som jag är högskolestudent.

    han är förståelig och fin men lite rädd tror jag. någon som sjukskrivit sig, gått ned i tjänst under denna processen? vi kommer från olika familjer. för mig. går hälsan först, pengar löser sig alltid. denna barnaprocessen är några år av våra liv och det är omöjligt att ?leva ett normalt liv då? enligt mig. min sambo förstår det men har svårt att acceptera det. även försökt lägga in att prata med någon kurstor/psykolog om det i förebyggande syfte, men min sambo menar att vi är ärliga och brukar lösa det själva. hur gör ni för att få ihop det? att orka.

  • Svar på tråden HUR GÖR NI?! psykisk hälsa+ekonomi
  • UndrandeSökare

    Om du känner behov av det, och detskulle fungera för dig, så kan du ju gå och prata med en kurator eller psykolog på egen hand, utan din man.

Svar på tråden HUR GÖR NI?! psykisk hälsa+ekonomi